General Motors i Volkswagen zamierzają skupić się w przyszłości wyłącznie na inwestycjach w auta w pełni elektryczne, traktując samochody hybrydowe (spalinowo-elektryczne) jedynie jako rozwiązanie tymczasowe, związane z ostrzejszymi wymogami dotyczącymi redukcji spalin, zwłaszcza w Europie i Chinach.
GM planuje wprowadzenie na amerykański rynek w ciągu najbliższych czterech lat 20 w pełni elektrycznych aut, w tym pod markami Chevrolet i Cadillac. Volkswagen planuje na przyszły rok amerykańską premierę małego, elektrycznego SUV-a, a na okolice 2022 r. – minibusa z napędem elektrycznym.
Tymczasem Toyota i Ford pracują zarówno nad modelami czysto elektrycznymi, jak i nad poszerzeniem oferty aut hybrydowych. Ford chce na przykład zaoferować hybrydowe wersje takich popularnych modeli jak pick-up F-150 i Ford Explorer. Rysują się zatem dwie odmienne strategie czołowych koncernów samochodowych dotyczące przyszłości branży.
Auta hybrydowe, spopularyzowane głównie przez model Prius Toyoty, stanowiły ok. 3 proc. sprzedaży samochodów w Stanach Zjednoczonych w ub.r., według danych firmy badawczej LMC Automotive. Auta elektryczne wygenerowały ok. 1 proc. sprzedaży, głównie za sprawą Tesli.
(WSJ.com)