Zagranica

MindShare zwyciężył w rankingu domów mediowych RECMA

Agencja badawcza RECMA (Research Company Specialising in the Media Agencies) specjalizująca się w analizach rynku usług mediowych na całym świecie...

Agencja badawcza RECMA (Research Company Specialising in the Media Agencies) specjalizująca się w analizach rynku usług mediowych na całym świecie ogłosiła ranking domów mediowych za okres styczeń 2004 – czerwiec 2005. Pod lupę wzięto ponad 400 firm z 36 krajów, zaś analizowano je pod kątem konkurencyjności i efektywności przetargowej. W porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem, gdzie badaniami objęto 26 krajów, obecny ranking przyniósł poważne przetasowania. Z trzeciego miejsca (w 2004 r.) na pierwsze awansował MindShare, z czwartego na drugie – Mediaedge:cia. Z drugiego na trzecie spadł Carat, z pierwszego na czwarte – Starcom MediaVest, zaś piastujący przed rokiem szóstą lokatę MediaCom zamienił się miejscami z piątym – ZenithOptimedia. Jeżeli chodzi o rynek europejski, miejsce pierwsze zajmuje również MindShare, drugie – Mediaedge:cia, trzecie – OMD, czwarte – MediaCom, zaś piąte – Carat. Z kolei pierwsza piątka grup mediowych w zestawieniu z zeszłym rokiem nie uległa zmianom. Miejsce pierwsze wciąż zajmuje Group M/WPP, drugie – Publicis Groupe, trzecie – Aegis Media, czwarte – Interpublic, piąte zaś – Omnicom. (MS)