Kraj

"Rynki Zagraniczne" zapowiadają duże zmiany w formule pisma

Ukazująca się od 1957 r. gazeta "Rynki Zagraniczne", wydawana przez Krajową Izbę Gospodarczą, przechodzi gruntowne zmiany w formule i szacie...

Ukazująca się od 1957 r. gazeta “Rynki Zagraniczne”, wydawana przez Krajową Izbę Gospodarczą, przechodzi gruntowne zmiany w formule i szacie graficznej. Relaunch zapowiadany jest na wrzesień br. Wychodzący od ponad roku 2 razy na tydzień (wcześniej 3 razy w tygodniu) tytuł przybierze teraz formę tygodnika. Jest to między innymi konsekwencja zmiany pokoleniowej. Nowym redaktorem naczelnym na miejsce Leszka Wyrwisza został Tomasz Mazur, zaś redakcja prowadzi nabór nowych pracowników. Odmłodzony magazyn zmieni się z formatu A3 na A4 ekstra i będzie w całości kolorowy. Z dotychczasowego logo zniknie globus, zaś napis “Rynki Zagraniczne” przybierze pomarańczowo-niebieskie barwy. Jak powiedział Tomasz Mazur, redakcja zamierza wprowadzić “człowieka” do gazety w miejsce wszechobecnych dotychczas cyferek. Planowane jest również poszerzenie targetu, jakim są przedsiębiorcy z firm handlujących z zagranicą oraz pracownicy ambasad, o ludzi młodych, zainteresowanych handlem i stosunkami międzynarodowymi. W kontencie magazynu więcej miejsca zajmą szacunki i przewidywania trendów na globalnych rynkach. W dalszej perspektywie zmianom ulegnie również portal internetowy tytułu. Relaunch wsparty zostanie we wrześniu działaniami public relations (m.in. sponsoring targów Polagra, Światowego Forum Gospodarczego Polonii oraz szczytu Krynica – Polskie Davos), zaś na październik planowane są akcje reklamowe. Jakkolwiek szczegóły nie są jeszcze znane, tytuł zamierza współpracować z radiem i telewizją, współtworząc programy tematyczne. Tomasz Mazur liczy na sukces tytułu, gdyż jak dotąd nie ma w kraju pisma poświęconego w całości zagadnieniom handlu zagranicznego, zaś rynek polski coraz bardziej się globalizuje. (MS)