Kraj

Danone i Fundacja Polsat ruszają z akcją "Podziel się posiłkiem"

1 września ruszy kolejna edycja akcji edukacyjno-społecznej "Podziel się posiłkiem", której celem jest pomoc niedożywionym dzieciom. Organizatorem akcji jest firma...

1 września ruszy kolejna edycja akcji edukacyjno-społecznej “Podziel się posiłkiem”, której celem jest pomoc niedożywionym dzieciom. Organizatorem akcji jest firma Danone i Fundacja Polsat. W tym roku planuje się zebranie 200 ton żywności w ramach zbiórki żywności organizowanej z Federacją Polskich Banków Żywności (FPBŻ) (w ub.r. zebrano 135 ton, co pozwoliło na przygotowanie 700 tys. posiłków). Akcja potrwa do końca października br. W tym czasie Danone będzie zbierał pieniądze ze sprzedaży swoich produktów ze specjalnym logo akcji. W weekend 16 i 17 września odbędzie się zbiórka żywności prowadzona w 29 sieciach handlowych (pomagać będzie 10 tys. wolontariuszy). Będą o tym informowały specjalne plakaty, ulotki umieszczone w sklepach. Ruszy także tygodniowy konkurs SMS-owy. 18 września na stadionie Widzewa w Łodzi odbędzie się mecz piłki nożnej pomiędzy Reprezentacją Artystów Polskich a reprezentacją gwiazd Polsatu i polskich sportowców; pieniądze ze sprzedaży biletów zasilą kasę całego przedsięwzięcia. Wśród znanych postaci poparcie dla akcji zadeklarowali m.in. Bożena Dykiel, Artur Barciś, Mieczysław Szcześniak, Barbara Falandysz. Danone zapewni oprawę medialną i promocję całego projektu, pokryje także część kosztów administracyjnych. Szczegóły wsparcia mediowego nie są jeszcze znane. Polsat zapewni nagłośnienie TV, a patronaty medialne dadzą: “Tina”, “Super Express”, Radio Zet i wp.pl. Część uzyskanych pieniędzy zostanie przekazana Caritasowi, a także Polskiej Akcji Humanitarnej i FPBŻ. Działaniami PR programu zajmuje się agencja Network PR. (MKS)