Kraj

Rynek reklamy w I poł. br. wzrósł o 10,8 proc. w stosunku do I poł. ub.r. według Starlinka

Według szacunków domu mediowego Starlink w I połowie br. wartość netto rynku reklamy wyniosła 2,404 mld zł. W stosunku do...

Według szacunków domu mediowego Starlink w I połowie br. wartość netto rynku reklamy wyniosła 2,404 mld zł. W stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku wzrósł on o 10,8 proc. Największą dynamikę wzrostu zanotowały: reklama internetowa – wzrost o 49,6 proc., reklama zewnętrzna – o 18 proc., w dziennikach – 15,1 proc., oraz reklama radiowa – 14,2 proc. Rynek reklamy telewizyjne wzrósł tylko o 7,5 proc., co jest skutkiem słabego II kwartału. Według estymacji Starlinka wzrost rynku reklamy został wygenerowany przede wszystkim przez reklamodawców w kategoriach: sprzedaż, żywność, telekomunikacja i motoryzacja/transport. W sumie te cztery sektory zwiększyły swoje inwestycje reklamowe o ponad 150 mln zł, co stanowi 69,4 proc. całego wzrostu rynku. Zmniejszył się udział telewizji i magazynów w całym rynku reklamy. Dla poszczególnych mediów wynosił odpowiednio: telewizja – 49,8 proc. (w I poł. 2004 – 51,3 proc.), reklama zewnętrzna – 9,2 proc. (8,6 proc.), radio – 6,5 proc. (6,3 proc.), magazyny – 16,8 proc. (17,1 proc.), kino – 0,9 proc. (0,9 proc.), internet – 2,2 proc. (1,6 proc.), dzienniki – 14,6 proc. (14,1 proc.). Starlink szacuje, że wartość netto rynku reklamy w drugiej połowie tego roku może wzrosnąć o 12 proc. Wpływ na tę dynamikę będą miały m.in. wprowadzenie marki Orange, kampanie wyborcze. (JD)