Bestfoods zaakceptował miesiąc temu propozycję zakupu złożoną przez Unilevera. Suma umowy wynosi 24,3 mld USD (dane cytowane za Unileverem, “Ad Age” podaje sumę 20,4 mld USD, a Komisja Europejska – 20,3 mld USD). Suma ta została podwyższona w porównaniu z poprzednimi propozycjami, które wynosiły 18,4 mld USD. Nowy koncern będzie największą firmą na świecie działającą na rynku spożywczym z przychodami w 1999 r. w wysokości 52,3 mld USD. Bestfoods wydał w ub.r. na media 47,3 mln USD. Pracują dla niego BBDO z Płn. Ameryki i Bates USA. Agencją globalnie obsługującą Unilevera jest McCann-Erickson Worldwide, J. Walter Thompson i Ogilvy & Mather Worldwide. Wiodące globalne marki Unilevera to Dove, Magnum, Lipton. Marki globalne Bestfoods to Taste Breaks, Mazola, Hellmann’s i Knorr. W środę, 7 czerwca, Komisja Europejska ogłosiła jednak, że umowa zostanie poddana wnikliwej analizie. Strony będą potrzebować akceptacji komisji, by układ mógł wejść w życie. Obserwatorzy twierdzą, że być może taka zgoda nie zostanie wydana i Komisja zawetuje przejęcie Bestfoods.