Kraj

Marek Borówka dyrektorem generalnym Lenovo, pokieruje także jej marketingiem

Lenovo Technology Polska oficjalnie zainaugurowała wczoraj działalność w Polsce. Jest to polski oddział globalnego giganta rynku komputerowego i elektroniki użytkowej...

Lenovo Technology Polska oficjalnie zainaugurowała wczoraj działalność w Polsce. Jest to polski oddział globalnego giganta rynku komputerowego i elektroniki użytkowej – Lenovo Group. Chiński koncern Lenovo przejął w maju br. od koncernu IBM jego biznes komputerów osobistych i w ten sposób powstał globalny gracz numer 3 na tym rynku. Lenovo Technology Polska zatrudnia 24 osoby. Dyrektorem generalnym firmy został Marek Borówka, wcześniej wieloletni dyrektor działu komputerów osobistych IBM Polska. Do jego obowiązków należą kompetencje marketingowe – poza prowadzeniem firmy w sensie biznesowym jego głównym zadaniem jest przygotowanie i realizacja strategii rozwoju marki Lenovo na polskim rynku. Borówka w IBM Polska pracował od 1995 r., w sumie z branżą IT związany jest od 15 lat. Jest absolwentem Politechniki Śląskiej i Warsaw Executive MBA (SGH i Uniwersytet w Minnesocie). Wśród zainteresowań wymienia: ekonomię, psychologię, zarządzanie. Działa społecznie w Wodnym Ochotniczym Pogotowiu Ratunkowym. Równocześnie dyrektorem operacyjnym Lenovo Technology Polska został Sylwester Zdziobłowski, ostatnio SMB channel deployment manager w IBM Polska, wcześniej dyrektor IBM Call Center w Bratysławie, obejmującego swoim działaniem 5 krajów Europy Środkowo-Wschodniej. (MG)