M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Clemmow Hornby Inge zrealizuje kampanię Toyoty

Serwis Dzienny | 26 sierpnia 2005, 00:00

Brytyjska agencja Clemmow Hornby Inge (CHI) zajmie się obsługą szacowanego na 35 mln funtów budżetu Corolli, flagowego modelu Toyoty. Działania...

Brytyjska agencja Clemmow Hornby Inge (CHI) zajmie się obsługą szacowanego na 35 mln funtów budżetu

Corolli, flagowego modelu Toyoty. Działania reklamowe obejmą zarówno telewizję, jak i prasę, a przebiegać będą w całej Europie do końca 2006 r. Clemmow wybrana została bez przetargu. Reklamy są obecnie na etapie tworzenia, a ich debiut przewiduje się na czerwec przyszłego roku. Nie jest to pierwszy przypadek współpracy tej agencji z Toyotą. W 2004 r. agencja wygrała budżet na europejską kampanię launchową modelu Aygo w wysokości 8 mln funtów. Agencja przygotowała wówczas dwie reklamy, m.in. korzystając z pomocy znanego didżeja Paula Oakenfolda, które pojawiły się na 25 europejskich rynkach Toyoty. Kreacje dla Corolli nie wejdą automatycznie do dystrybucji. Zaoferowane zostaną opcjonalnie w poszczególnych krajach. Powierzenie briefu Clemmow podkopało, zdaniem komentatorów, pozycję Saatchi & Saatchi w Wielkiej Brytanii. Agencja ta wciąż obsługuje Toyotę, a marka ta jest jej drugim co do wielkości budżetu klientem. Zdaniem Paula Philpotta, commercial directora brytyjskiej Toyoty, Saatchi utrzyma obsługę marki na Wyspach. W ubiegłym roku agencja ta przygotowała relaunch brandu Corolla, kierując spoty do 20-30-letnich odbiorców. Pierwszy z nich przedstawiał surfera udającego, że przejeżdżająca Toyota jest jego własnością. Z kolei drugi prezentował młodego kierowcę zachwycającego się możliwościami samochodu podczas jazdy próbnej. Zgodnie z danymi Nielsen Media Research rokrocznie w Wielkiej Brytanii koncern wydaje 11,5 mln funtów na kampanie Corolli, co stanowi jedną czwartą całego budżetu Toyoty. ("BrandRepublic")

Czytaj więcej na temat: , , , , , ,