Pierwszą wspólną akcję marketingową obejmującą także media ogólnopolskie przeprowadzą dwaj najwięksi wydawcy prasy regionalnej Orkla Press Polska i Polskapresse. Akcja związana jest z kolekcją książek “Lektury wszech czasów”, która obejmie 17 tytułów (11, w tym 10 dzienników i jeden tygodnik Orkli, i 6 dzienników Polskapresse). Dzisiaj ukazują się zapowiedzi pierwszej z lektur, “Pana Tadeusza”. Książka pojawi się w sprzedaży 6 września. Wydawcy nie ujawniają, do kiedy potrwa kolekcja. Ogólnikowo odpowiadają, że jest to duży projekt. Lektury będą dołączane do zwiększonych przy tej okazji wtorkowych wydań tytułów: “Dziennik Zachodni”, “Dziennik Bałtycki”, “Dziennik Łódzki”, “Gazeta Krakowska”, “Słowo Polskie Gazeta Wrocławska”, “Głos Wielkopolski” (należące do Polskapresse) oraz: “Tygodnik Ostrołęcki”, “Dziennik Wschodni”, “Echo Dnia”, “Gazeta Codzienna Nowiny”, “Gazeta Lubuska”, “Gazeta Pomorska”, “Gazeta Współczesna”, “Głos Koszaliński/Głos Słupski”, “Głos Pomorza”, “Głos Szczeciński”, “Nowa Trybuna Opolska” (Orkla). Dziennik z książką kosztować będzie 3,5 zł plus cena gazety. Kolekcji towarzyszyć będzie kampania reklamowa prowadzona na poziomie regionalnym i ogólnopolskim: TVP1, Polsat, regionalne wersje w TVP3, regionalne i lokalne stacje radiowe, autopromocja. Za kreację i produkcję reklam telewizyjnych, radiowych i prasowych odpowiada agencja Yapan. Za zakup mediów ogólnopolskich odpowiada wrocławski dom mediowy Mediapol. Za realizację kampanii regionalnej, w tym zakup mediów, odpowiedzialne są poszczególne regiony. (KP)
Kraj
TVP1
Polsat Sport
Polsat
Gazeta Pomorska
Głos Szczeciński
Polskapresse
Głos Wielkopolski
Gazeta Krakowska
Dziennik Bałtycki
Dziennik Zachodni
TVP3
Orkla Press Polska
Mediapol
Echo Dnia
Dziennik Wschodni
Nowa Trybuna Opolska
Gazeta Lubuska
Głos Pomorza
Yapan
Gazeta Współczesna
Gazeta Codzienna Nowiny
Słowo Polskie Gazeta Wrocławska
Tygodnik Ostrołęcki
Głos Koszaliński/Głos Słupski