Kraft Foods Polska SA wprowadza do Polski jedną z najlepiej rozpoznawalnych na świecie swoich marek – serki kremowe do pieczywa Philadelphia. Mają one być pozycjonowane cenowo wyżej niż większość produktów konkurencyjnych. Launchowi Philadelphii będzie towarzyszyć silna kampania reklamowa w głównych mediach, która ruszy prawdopodobnie w przyszłym tygodniu. Od strony strategii i kreacji przygotowuje ją agencja JWT, a od strony planowania i zakupu mediów dom mediowy Starcom. Tym samym Kraft Foods wchodzi w nowy segment przetworów mlecznych, w którym na naszym rynku nie był dotąd obecny, a który jest już bardzo konkurencyjny i rozdrobniony. Wśród liczących się producentów należy wymienić: Hochland Polska (marki Almette, Kanapkowy i Krem Śniadaniowy), Unilever Polska (Rama Creme Bonjour), Spółdzielnia Mleczarska “Biomlek” z Chełma (Bieluch), Mazowiecka Spółdzielnia Mleczarska “Ostrowia” (serki Ostrowia), Bongrain Polska (Turek, Tartare) czy Bacha/Campina. Jest to segment rosnący, choć obecnie nie tak dynamicznie jak np. kategoria serków pleśniowych (która jest jednak o wiele mniejsza). Marka serków Philadelphia pojawiła się w Stanach Zjednoczonych (w Nowym Jorku) w 1880 r., obecnie Kraft sprzedaje te serki w ponad 50 krajach. W portfolio Krafta w Polsce znajdują się takie marki jak: kawy Jacobs i Maxwell House, batoniki 3Bit, wafelki Prince Polo, czekolady Toblerone, Alpen Gold i Milka (niedawno pisaliśmy o nowym launchu tej marki – Milka Alpejskie Mleczko – odmianie ptasiego mleczka). Według naszych informacji budżet przeznaczony na launch Philadelphii będzie największym budżetem, jaki Kraft przeznaczy w tym roku na wsparcie pojedynczej marki. (MB, TW)
Kraj
Starcom
Alpen Gold
Unilever Polska
Tartare
Turek
Almette
Kanapkowy
Hochland Polska
Maxwell House
Jacobs
Kraft Foods Polska
Milka
Rama Creme Bonjour
Prince Polo
JWT
Ostrowia
Bieluch
Spółdzielnia Mleczarska Biomlek
Mazowiecka Spółdzielnia Mleczarska Ostrowia
Bongrain Polska
3Bit
Toblerone
Philadelphia
Krem Śniadaniowy
Bacha/Campina