Kraj

Kraft Foods z marką Philadelphia wchodzi w segment serów

Kraft Foods Polska SA wprowadza do Polski jedną z najlepiej rozpoznawalnych na świecie swoich marek - serki kremowe do pieczywa...

Kraft Foods Polska SA wprowadza do Polski jedną z najlepiej rozpoznawalnych na świecie swoich marek – serki kremowe do pieczywa Philadelphia. Mają one być pozycjonowane cenowo wyżej niż większość produktów konkurencyjnych. Launchowi Philadelphii będzie towarzyszyć silna kampania reklamowa w głównych mediach, która ruszy prawdopodobnie w przyszłym tygodniu. Od strony strategii i kreacji przygotowuje ją agencja JWT, a od strony planowania i zakupu mediów dom mediowy Starcom. Tym samym Kraft Foods wchodzi w nowy segment przetworów mlecznych, w którym na naszym rynku nie był dotąd obecny, a który jest już bardzo konkurencyjny i rozdrobniony. Wśród liczących się producentów należy wymienić: Hochland Polska (marki Almette, Kanapkowy i Krem Śniadaniowy), Unilever Polska (Rama Creme Bonjour), Spółdzielnia Mleczarska “Biomlek” z Chełma (Bieluch), Mazowiecka Spółdzielnia Mleczarska “Ostrowia” (serki Ostrowia), Bongrain Polska (Turek, Tartare) czy Bacha/Campina. Jest to segment rosnący, choć obecnie nie tak dynamicznie jak np. kategoria serków pleśniowych (która jest jednak o wiele mniejsza). Marka serków Philadelphia pojawiła się w Stanach Zjednoczonych (w Nowym Jorku) w 1880 r., obecnie Kraft sprzedaje te serki w ponad 50 krajach. W portfolio Krafta w Polsce znajdują się takie marki jak: kawy Jacobs i Maxwell House, batoniki 3Bit, wafelki Prince Polo, czekolady Toblerone, Alpen Gold i Milka (niedawno pisaliśmy o nowym launchu tej marki – Milka Alpejskie Mleczko – odmianie ptasiego mleczka). Według naszych informacji budżet przeznaczony na launch Philadelphii będzie największym budżetem, jaki Kraft przeznaczy w tym roku na wsparcie pojedynczej marki. (MB, TW)