M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Reklamodawcy zapoznali się ze stanowiskiem audytorów w sprawie kodeksu zasad SAR-u

Serwis Dzienny | 1 września 2005, 00:00

Przedstawiciele reklamodawców należących do Stowarzyszenia ProMarka zapoznali się ze stanowiskiem firm zajmujących się audytem mediowym w sprawie projektu kodeksu dobrych...

Przedstawiciele reklamodawców należących do Stowarzyszenia ProMarka zapoznali się ze stanowiskiem firm zajmujących się audytem mediowym w sprawie projektu kodeksu dobrych praktyk, jaki dla tej branży zaproponowało Stowarzyszenie Agencji Reklamowych. - Teraz potrzebujemy trochę czasu, by wyciągnąć wnioski z konsultacji z audytorami. W ciągu dwóch, trzech tygodni planujemy spotkanie się z SAR-em i poinformowanie o konkluzjach - powiedział Aleksander Krzyżowski, dyrektor generalny ProMarki. Krzyżowski nie wypowiedział się na temat tych zasad, które znalazły sie w projekcie, a które zdaniem i reklamodawców, i audytorów budzą zastrzeżenia. W jedynym spotkaniu, z Media Audits i Media Check Point (obie firmy stworzą wkrótce jedną spółkę Media Audits Polska), uczestniczyli przedstawiciele firm Unilever Polska, Cadbury Wedel, Coty Polska i Kraft Foods Polska. Pozostali lokalni audytorzy (Instytut Audytu Mediowego i Media Strategy) przesłali jedynie swoje stanowiska do ProMarki, a przedstawiciel międzynarodowej firmy Fairbrother nie dotarł do Warszawy z powodów zdrowotnych. Według nieoficjalnych informacji zarówno reklamodawcy, jak i audytorzy uważają, że projekt opracowany przez SAR (jest to tłumaczenie dokumentu przyjętego w Europie przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamodawców, uzupełnione o propozycje zasad opracowanych przez członków SAR-u) wymaga istotnych korekt. Miałyby one dotyczyć między innymi pomysłu certyfikowania firm audytorskich i zapisu, według którego agencje miałyby prawo nie dzielić się z audytorami danymi dotyczącymi planningu i buyingu dla audytowanych budżetów. Jednocześnie na wczoraj ProMarka zaplanowała spotkanie z głównymi nadawcami telewizyjnymi dotyczące przyszłości telemetrii, spotkanie jednak nie odbyło się, a jego termin przesunie się o 4-6 tygodni. (PR)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , , ,