Zagranica

P&G sprzedał biznes szczoteczek Spinbrush firmie Church & Dwight

Firma Church & Dwight Co. kupiła od koncernu Procter & Gamble biznes szczoteczek do higieny jamy ustnej Spinbrush, płacąc za...

Firma Church & Dwight Co. kupiła od koncernu Procter & Gamble biznes szczoteczek do higieny jamy ustnej Spinbrush, płacąc za niego 75 mln dol. w gotówce. W zależności od dalszych wyników sprzedażowych P&G może się spodziewać kolejnych 30 mln. dol. z tego biznesu. P&G kupiło markę Spinbrush w 2000 r., płacąc za nią 475 mln dol. Sprzedaż Spinbrush wyniosła w upływającym roku fiskalnym zakończonym w czerwcu br. 110 mln dol., z czego 80 proc. sprzedaży pochodziło z Ameryki Północnej. Oprawę reklamową Spinbrush zajmowała się agencja Saatchi & Saatchi. Sprzedaż marki była konieczna. Koncern zobowiązał się do tego przed Unią Europejską, w związku z kupnem biznesu Gillette z silną marką produktów higieny jamy ustnej Oral B. (“Advertising Age”)