Zagranica

Kraft wprowadza restrykcje wobec własnych serwisów online adresowanych do dzieci

Kraft, największy producent wyrobów spożywczych na rynku USA, poinformował, że zamierza wycofać reklamy swoich produktów bogatych w cukier, sól i...

Kraft, największy producent wyrobów spożywczych na rynku USA, poinformował, że zamierza wycofać reklamy swoich produktów bogatych w cukier, sól i tłuszcz z website’ów adresowanych do dzieci. Jest to element planu powziętego przez Kraft w ub.r., który zdecydował się nie reklamować w TV produktów niezdrowych skierowanych do dzieci poniżej 12. roku życia. W maju tego roku Kraft uruchomił website poświęcony tematyce zdrowego odżywania się i zdrowego stylu życia jako część globalnego programu zmieniającego sposób sprzedaży produktów koncernu. Firma wybrała agencję Lexington Communiactions w Wielkiej Brytanii do przeprowadzenia kampanii publicznej poświęconej wprowadzeniu zakazu reklamy produktów spożywczych w TV podczas programów oglądanych przez rodziny z dziećmi. Arnold Schwarzenegger, gubernator stanu Kalifornia w USA, wprowadził w szkołach stanowych specjalne prawo poświęcone dostępności produktów spożywczych. Mówi ono, że do 2007 r. we wszystkich szkołach stanowych dostępna będzie jedynie woda, mleko o niskiej zawartości tłuszczu, napoje z 50-proc. zawartością soku oraz inne produkty, w tym snacki, w których zawartość tłuszczów, cukru i kalorii będzie odpowiednia. (“BrandRepublic”)