Kraj

BR TVP planuje podwyżkę CPP w 2006 r. nawet do 15 proc.

Biuro Reklamy TVP, które w połowie października br. zaprezentuje ofertę handlową na 2006 r., planuje w przyszłym roku podniesienie średniego...

Biuro Reklamy TVP, które w połowie października br. zaprezentuje ofertę handlową na 2006 r., planuje w przyszłym roku podniesienie średniego CPP w stacjach telewizji publicznej nawet o 15 proc., dowiedzieliśmy się nieoficjalnie. Piotr Wałęski, zastępca dyrektora BR TVP ds. handlowych, nie skomentował tych doniesień. Prawdopodobnie wzrosną wartości cennikowe, ale BR TVP zamierza wypracować podwyżkę kosztów reklamy także innymi sposobami: więcej trzeba będzie dopłacać np. za pozycjonowanie spotów w bloku. W ofercie znajdzie się także kilka nowych formatów reklamowych, które będą również specjalnie wyceniane. BR TVP zamierza jeszcze zwiększyć udział sprzedaży cennika w porównaniu ze sprzedażą pakietów CPP. W tym roku po częściowym urealnieniu wartości cennikowych w kanałach TVP udział sprzedaży “ręcznej” wynosi około 30 proc. Koszt CPP w TVP1, TVP2 i TVP3 nieznacznie wzrósł w tym roku w porównaniu z rokiem poprzednim. Szacuje się, że podwyżka ta wyniosła nie więcej niż 3 proc. Według szacunków domu mediowego Starlink średnie CPP w TVP wynosiło w I poł. 2005 r. nieco poniżej 2 tys. zł i było o 37 proc. wyższe niż w Polsacie i o 14 proc. wyższe niż w TVN (dane: AGB Polska). Wiadomo, że kierownictwo BR TVP analizuje alternatywne systemy polityki handlowej, jakie funkcjonują m.in.: w Wielkiej Brytanii i na Węgrzech. Na obu tych rynkach sprzedaż czasu reklamowego oparta jest na systemie station average price. Klienci stacji telewizyjnych negocjują tam poziom indeksów do oficjalnego i upublicznionego przez telewizje średniego CPP, które jest wynikiem stosunku popytu i podaży czasu reklamowego w kolejnych miesiącach. (PR)