Kraj

CR Media płaci za udziały w Nadawcy, zaognia się walka o warszawskie Radio Plus

Spółka CR Media zapłaciła za udziały w Nadawcy, spółce będącej właścicielem warszawskiej koncesji Radia Plus Łagodne Przeboje. Zdaniem CR Media...

Spółka CR Media zapłaciła za udziały w Nadawcy, spółce będącej właścicielem warszawskiej koncesji Radia Plus Łagodne Przeboje. Zdaniem CR Media franciszkanie, z którymi spółka zawarła w marcu br. wstępną umowę dotyczącą przejęcia udziałów w Nadawcy, złamali warunki umowy i naruszyli zasady kodeksu cywilnego. Umowa zakładała bowiem niepodejmowanie żadnych kroków uniemożliwiających uzyskanie zgody Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji na przejęcie przez CR Media udziałów w Nadawcy. Tymczasem franciszkanie, właściciele Nadawcy, odwołali w ub. tygodniu zarząd Radia Plus, powołując nowy skład, oraz wystąpili do KRRiTV z pismem o wycofanie wniosku o zgodę na nabycie przez CR Media udziałów w spółce Nadawca. Franciszkanie, działając w złej wierze i prowadząc kampanię dyskredytującą CR Media jako inwestora sieci Radia Plus, naruszyli też według CR Media art. 93 par. 1 kodeksu cywilnego. Tym samym według CR Media umowa o charakterze warunkowym nabrała mocy umowy bezwarunkowej, a zapłacenie za udziały spowodowało ich przejęcie przez CR Media. Od kilku dni warszawskie Radio Plus nadaje program Radia Eska, co oznacza, że franciszkanie zdecydowali się na współpracę z innym inwestorem – prawdopodobnie ze Zjednoczonymi Przedsiębiorstwami Rozrywkowymi (właściciel sieci Radia Eska). Ojciec Zdzisław Dzido z nowego zarządu Nadawcy powiedział, że zdziwiła go decyzja CR Media, a franciszkanie zwołali na dzisiaj zebranie z prawnikami. Jak mówi – wybór inwestora nie jest jeszcze przesądzony, na razie franciszkanie będą musieli ustabilizować sytuację prawną spółki. Zdaniem Sebastiana Wojciechowskiego z zarządu Ad Point (spółki CR Media) wszelkie potencjalne kontrowersje wobec przejęcia przez CR Media udziałów w Nadawcy będą wyjaśniane na drodze sądowej. CR Media jest właścicielem znaku towarowego Radia Plus, a spółka Radio Plus Polska, której udziałowcem jest Ad Point, dostarcza program do 16 rozgłośni działających w ramach sieci Radia Plus. (JN)