Kraj

"Puls Biznesu" potroi w tym roku zysk netto, w planach więcej reklamy i nowy cykliczny projekt

Bonnier Business Polska, wydawca "Pulsu Biznesu", prognozuje, że zamknie rok 2005 wynikiem na poziomie ok. 50 mln zł przychodów i...

Bonnier Business Polska, wydawca “Pulsu Biznesu”, prognozuje, że zamknie rok 2005 wynikiem na poziomie ok. 50 mln zł przychodów i 4,5 mln zł zysku netto. W ubiegłym roku było to odpowiednio 45 mln zł i 1,5 mln zł. Rok 2004 był pierwszym rokiem w historii “Pulsu Biznesu” zamkniętym zyskiem netto, inwestycje Bonnier Business Polska w dziennik do momentu uzyskania rentowności sięgnęły sumy 20 mln dol. Jak zapowiada Waldemar Tevnell, prezes Bonnier Business Polska, w najbliższych miesiącach wydawca planuje mocne zwiększenie wydatków na marketing, w tym na reklamy w radiu i telewizji (zarówno wizerunkowe, jak i taktyczne). Celem jest osiągnięcie w I półroczu 2006 r. sprzedaży na poziomie 30 tys. egz. (obecnie oscyluje ona wokół 25 tys. egz.). W najbliższym czasie “Puls Biznesu” uruchomi kolejny cykliczny projekt rankingowo-eventowy pod nazwą Giganci Europy Centralnej. Najważniejszym tego typu projektem “Pulsu Biznesu” są od lat Gazele Biznesu, ranking najdynamiczniej rozwijających się małych polskich firm. Od jesieni ub.r. “Puls Biznesu” rozwija także drugi tego typu projekt – Filary Polskiej Gospodarki, regionalny plebiscyt dla średnich i dużych firm – obecnie trwa jego druga edycja. Projekt Giganci Europy Centralnej będzie powstawał we współpracy z dziennikami grupy Bonnier funkcjonującymi na innych rynkach naszego regionu (i z firmami badawczymi na rynkach, gdzie nie ma pisma Bonniera). Efektem ma być ranking największych firm z 13 rynków Europy Środkowej i subrankingi lokalne, a ukoronowaniem akcji będzie styczniowa duża międzynarodowa konferencja w Warszawie i kolorowy dodatek do “Pulsu Biznesu”. (MG)