Agencja Focus Advertising, dotychczas pozycjonującą się jako dostarczająca klientowi pełnych rozwiązań już na etapie badań poprzedzajacych powstanie briefu (agencja dysponuje m.in. narzędziem Zoom dającym możliwości przygotowania skutecznego i precyzyjnego komunikatu reklamowego), zmienia strategię działania. – Jeszcze parę lat temu klient wymagał pomocy przy określaniu własnych potrzeb – mówi Daniel Gadomski, dyr. generalny agencji. – Wielokrotnie byliśmy proszeni o przeprowadzenie badań poprzedzających powstanie briefu. Teraz działy marketingu firm dysponują najczęściej wystarczającym know-how, by coś takiego określić we własnym zakresie.
Dział badań agencji zatrudniający 3 osoby nie zostanie zlikwidowany, ale zmieni się nieco charakter jego pracy. – Raczej myślimy już nie tyle o przeprowadzaniu analiz rynkowych, ile o badaniach focusowych konkretnych propozycji kreatywnych – mówi Joanna Żuk, dyr. obsługi klienta Focus Advertising. Postanowiono bowiem wzmocnić kreację. Agencja od przyszłego tygodnia zmieni nazwę na Focus ADV Creativity. Dotychczas 4-osobowy dział kreacji zarządzany przez Jacka Lusińskiego został powiększony o 3 nowe osoby: dwoje copywriterów – Łukasza Słotwińskiego (przeszedł z agencji Impresariat Carlsbad) i Agnieszkę Owczarek, junior copywritera. Z działu kreacji został ponadto wydzielony osobny dział DTP, którym zarządza świeżo zatrudniony Jacek Szlauer (wcześniej w Willson & Brown). Dział kreacji został też zreorganizowany – powstały w nim 3 teamy kreatywne (poprzednio nie było teamowej organizacji). Rozbudowany zostanie też dział obsługi klienta, do którego w przyszłym tygodniu zostaną przyjęte 3 nowe osoby. – Są już wybrane, ale nie sfinalizowały jeszcze swojego odejścia w poprzednich firmach – powiedziała Żuk. Agencja zmienia też logo, powstała nowa strona internetowa. W planach jest “kreatywny mailing” do obecnych i potencjalnych klientów agencji informujący o zmianach, a także stworzenie internetowego filmu dystrybuowanego jako marketing wirusowy. Agencja zatrudnia obecnie 22 osoby, jej główni klienci to: Orlen Oil, Dominet Bank, TNT Usługi Kurierskie, Natural Product Zdrovit. (AMS)