M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Saatchi ratuje honor Polski w Portorożu

Serwis Dzienny | 10 października 2005, 00:00

Saatchi & Saatchi uratowała honor Polski, zdobywając dla nas jedyną w głównym konkursie Nowej Europy w Portorożu nagrodę - Brązowy...

Saatchi & Saatchi uratowała honor Polski, zdobywając dla nas jedyną w głównym konkursie Nowej Europy w Portorożu nagrodę - Brązowy Bębenek w kategorii social campaign and charity za reklamę prasową "Shirt" dla UNICEF-u. Już wcześniej w konkursie tzw. Open nagrodę Srebrnego Bębenka przyznano agencji interaktywnej Max Weber dla Sanitec Koło za "Reflex Koło". Z kolei projekt plakatu autorstwa agencji DougFaberFamily wygrał specjalny konkurs promujący miasto Piran (agencja zdobyła nagrodę 5000 euro i zwrot kosztów pobytu).

Po latach dominacji Czechów teraz kolej na Bałkany. Leo Burnett & Target z Rumunii otrzymała nagrodę Golden Rose za tytuł Agencji Roku. Uzbierała najwięcej punktów we wszystkich kategoriach. Ciekawe jest, że przez ostatnie dwa lata Leo Burnett z Pragi miała tę nagrodę, zaś wcześniej - Leo Burnett z Warszawy. Jurorzy docenili też Łotwę - agencja Zoom z Rygi dostała Golden Drum w kategorii reklama TV za paradokumentalne wywiady ze skazanymi kieszonkowcami opowiadającymi, jak to łatwo innych okraść z kasy, a wszystko po to, żeby zareklamować niepopularne dotąd na Łotwie karty kredytowe, których złodzieje strasznie nie lubią (klient: BankSerwiss). Seria tych czterech reklam dostała też nagrodę New Moment za walory artystyczne i niestandardowe podejście do reklamy. W kategorii prasy Golden Drum dostała agencja Kaspen z Czech za lauouty dla Budweisera. W kategori Studio Drum 6 młodych reżyserów kręciło etiudy minutowe na temat "I don't like sex". Wygrał reżyser z Rumunii Alexandru Maftei. Ogólnie Rumunia ma dużo powodów do radości. Agencja McCann-Erickson ze swoim spotem dla MTV też dostała dwie nagrody (w kategoriach kampania i TV & film promo).

Przypomnijmy, że wyjątkowo mało polskich prac znalazło się wśród finalistów. W kategorii TV wybrano tylko dwie reklamy z Polski: obie autorstwa agencji Publicis dla Nestle (Winiary) - filmy "Ticket" i "Telephone". W kategorii print & poster były dwie prace BBDO Warszawa dla firmy Bayer (Alka Selzer; kreacje "Bed" i "Dog") oraz trzy prace Saatchi & Saatchi dla UNICEF-u (tytuły prac: "Shoe", "Jeans Jacket", "Shirt"). Wśród 35 finalistów z 95 zgłoszonych kampanii reklamowych znalazła się tylko jedna praca z Polski. Jest to kampania agencji Lowe GGK dla firmy Nestle. W kategorii media awards Polacy nie zakwalifikowali się do finału. W kategorii web site Polska miała najwięcej finalistów - 6 przy ogólnej liczbie 17 finalistów z 86 zgłoszonych prac. Na listę finalistów zakwalifikowały się agencje: Click5 dla marki Mountain Dew/Pepsi Americas za "MD-Extreme.pl website", Byss dla Carlsberg Polska za "Carlsbergville - online winter village", Arc Worldwide Polska dla Levis 501 za "Make your own anti-form", Arc Worldwide dla PZL za "PZL pieces composer", Arc Worldwide Polska dla US Pharmacii za "Take a pill1" i Max Weber dla Sanitec Koło za "Reflex Koło".

W tym roku na Golden Drum wpłynęły 2483 zgłoszenia z 40 krajów (najwięcej ze Słowenii). Polacy przysłali 189 zgłoszeń: 58 w kategorii reklamy telewizyjnej, 83 w kategorii druk, 16 w kategorii web sites, 2 w kategorii media awards, 12 w kategorii art direction, 7 w kategorii kampanie reklamowe i 11 na plakat promujący miasto Piran.

Jury przewodniczył znany duet kreatywny Fred & Farid z agencji Marcel Paris. Polscy jurorzy w tegorocznym konkursie to: Dariusz Rzontkowski, creative director agencji G7, Jakub Bierzyński, managing director domu mediowego OMD Group Polska, i Grzegorz Mogilewski, creative director agencji interaktywnej Max Weber. (AG)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,