Zagranica

40 mln USD od Disneya dla Leo Burnett. O&M straciła klienta.

Paryski Disneyland powierzył swój europejski budżet w wysokości 40 mln USD agencji Leo Burnett z Paryża. Budżet straciła po dziewięciu...

Paryski Disneyland powierzył swój europejski budżet w wysokości 40 mln USD agencji Leo Burnett z Paryża. Budżet straciła po dziewięciu latach współpracy Ogilvy & Mather. Ruch ten jest spowodowany konsolidowaniem budżetów reklamowych Disneya w jednej agencji. Większość budżetów obsługuje aktualnie Leo Burnett. Przetarg był bardzo zacięty. Oprócz wymienionych, uczestniczyły w nim Euro RSCG BETC, DDB Worldwide i D’Arcy Masius Benton & Bowles. Brief Leo Burnett dotyczył opracowania strategii szerokiej działalności reklamowej w Europie oraz wprowadzenia na rynek w 2002 r. nowego parku tematycznego Disneya na wzór już istniejącego Euro Disneylandu. Park ten przyciąga co roku 12,5 mln odwiedzających.