Kraj

Do końca roku powstaną 244 instalacje POS TV w sieci Żabka

Agencja reklamowa NEO we współpracy z firmą ATM uruchomi do końca 2005 roku 224 ekrany Point Of Sales TV (POS...

Agencja reklamowa NEO we współpracy z firmą ATM uruchomi do końca 2005 roku 224 ekrany Point Of Sales TV (POS TV) w sklepach sieci Żabka. POS-y mają się pojawić na razie w czterech polskich miastach: Warszawie, Poznaniu, Łodzi i Wrocławiu, lecz docelowo ekrany mają się znaleźć we wszystkich punktach Żabki. Cena za miesięczną emisję na jednym ekranie wynosi 399 zł (plus VAT). Spoty w POS TV są emitowane w blokach 3-minutowych w sposób ciągły, przez cały czas otwarcia sklepu, czyli średnio 15-17 godzin dziennie, przez cały miesiąc. Oznacza to, iż w jednym sklepie otwartym 16 godzin spot zostanie wyemitowany 20 razy w ciągu każdej godziny, 320 razy w ciągu dnia, a w ciągu miesiąca 9600 razy. Jak podaje agencja NEO, CPT w przypadku POS TV wynosi 26 zł. Na razie na reklamy w POS TV zdecydowały się firmy: Coca-Cola, Axel Springer, Ferrero, British American Tobacco oraz Danone. Prowadzone są też rozmowy z kilkoma domami mediowymi (Starcom, Starlink, MediaCom, McCann). Specjaliści przewidują szybki rozwój tego typu reklamy. Analitycy Stanford Resources przewidują czterokrotny wzrost światowego rynku POS TV do 2009 roku. Pomiary w brytyjskich sklepach sieci Spar i Tesco wykazały średni wzrost sprzedaży artykułu, który był reklamowany na sklepowym ekranie, o 10 proc., a w połączeniu z promocją cenową – o 22 proc. (MM)