Kraj

Tymbark broni się przed konkurencją, zwłaszcza private labels

"Znamy się na pomarańczach. Wiemy, ile trzeba pomarańczy, żeby zrobić pyszny sok. Dwa i pół kilo w każdym litrze soku"...

“Znamy się na pomarańczach. Wiemy, ile trzeba pomarańczy, żeby zrobić pyszny sok. Dwa i pół kilo w każdym litrze soku” – to motto najnowszej kampanii reklamowej soków marki Tymbark. Tym sposobem producent – Maspex Wadowice – chce bronić swoją markę przed konkurencją, a zwłaszcza przed rosnącą popularnością marek ekonomicznych i private labels. Kampanię przygotowały: Euro RSCG Warsaw i Initiative Warszawa. Obejmie ona telewizję (TVP, TVN, Polsat, TV4, TVN Siedem), prasę ogólnopolską oraz outdoor (megaboardy). W spocie przedstawiony jest staranny wybór właściwej liczby owoców różnych odmian, a także bogaty wybór wariantów smakowych. Podkład muzyczny to aranżacja znanego przeboju Skaldów “Wszystko mi mówi, że mnie ktoś pokochał”. Kracja billboardów i reklam prasowych przedstawia opakowanie soku pomarańczowego Tymbark rzucające cień w kształcie cyfry “1”. Maspex Wadowice jest liderem na rynku soków, nektarów i napojów niegazowanych (SNNN) – ma 33,7 proc. udziałów ilościowych i 38,4 proc. wartościowych (dane: ACNielsen, VI/VII 2005 r.), na drugim miejscu jest Agros Nova (marki Fortuna i Tarczyn) – 17,7 proc. ilościowo i 19 proc. wartościowo, Hortex ma 15,1 proc. ilościowo i 14,4 wartościowo, natomiast marki własne (private labels) mają odpowiednio 15,1 i 8,7 proc. Sokpol (marka Siódme Niebo) ma na rynku SNNN 6,4 proc. udziałów wartościowo, a ilościowo 4,2 proc. (MB)