Kraj

PZU zadowolone z efektów akcji społecznej "Stop wariatom drogowym"

Ponad 120 tys. internautów wypełniło psychotest w internetowym serwisie kampanii "Stop wariatom drogowym" - podaje PZU. Ponad połowa z nich...

Ponad 120 tys. internautów wypełniło psychotest w internetowym serwisie kampanii “Stop wariatom drogowym” – podaje PZU. Ponad połowa z nich (55,7 proc.) zakwalifikowała się do grupy ostrożnych kierowców, dwóch na pięciu zachowuje się na drodze umiarkowanie, a zaledwie 3 proc. kierowców uzyskało miano “wariata drogowego”. Psychotest był tą częścią serwisu internetowego www.stopwariatom.pl, która cieszyła się największym zainteresowaniem internautów. Osoby uczestniczące w teście odpowiadały na pytania dotyczące typowych zachowań na drodze oraz stażu “za kierownicą”. Na podstawie zdobytych punktów uczestnicy klasyfikowani byli do trzech grup kierowców: ostrożnych, umiarkowanych i wariatów drogowych. Ponad połowę uczestników testu – tzw. ostrożnych kierowców – stanowiły osoby w wieku 30-55 lat, które jeżdżą samochodem od 5 do 30 lat, spędzają w nim do dwóch godzin dziennie i tylko czasami przekraczają dozwoloną prędkość. Polski “wariat drogowy” to kierowca młody (granice wiekowe to w 75 proc. 17-29 lat), posiadający prawo jazdy nie dłużej niż 4 lata, bardzo często lub zawsze łamiący przepisy. 95 proc. kierowców zakwalifikowanych do tej kategorii przyznało się, że przekracza dozwoloną prędkość, 81 proc. wyprzedza na trzeciego, 62 proc. uczestniczyło w kolizji i aż 71 proc. zdarza się prowadzić samochód pod wpływem alkoholu. Według PZU badania skuteczności kampanii zrealizowane przez Pentor i Millward Brown SMG/KRC pokazały, że Polacy pozytywnie ocenili zastosowaną w kampanii kreację. Ponad 80 proc. badanych podkreśliło potrzebę realizacji tego typu kampanii prewencyjnych. (JP)