Rusza pierwsza ogólnopolska kampania reklamowa nowego na polskim rynku hiszpańskiego tour operatora Travelplan. Działania reklamowe zostały rozłożone na trzy partie (przełom października i listopada, styczeń oraz przełom marca i kwietnia). Głównym celem akcji jest poinformowanie o wejściu na polski rynek nowego tour operatora oferującego pełen zakres usług turystycznych. Kampania outdoorowa została przygotowana dla 6 największych miast Polski: Warszawy, Krakowa, Poznania, Trójmiasta, Łodzi, Lublina, oraz dla aglomeracji śląskiej. Jest ona skierowana do osób w wieku 25-54 lat, z wykształceniem średnim oraz wyższym. Działania outdoorowe będą wsparte kampanią informacyjną w prasie ogólnopolskiej oraz lokalnej, a także w ogólnopolskich i lokalnych stacjach radiowych. Kreację kampanii outdorowej przygotowali graficy firmy reklamy zewnętrznej Stroer, na której nośnikach będzie ona przebiegać. Kreację do innych mediów przygotuje Travelplan we własnym zakresie, prawdopodobnie we współpracy z mediami, które będą ją emitować. Jak powiedziała Agata Kuźnicka z marketingu Travelplan, nie ma planów nawiązania współpracy z agencją reklamową. Trwają natomiast poszukiwania partnera lub domu mediowego. – W tej chwili rozmawiamy z Mediatak – powiedziała Kuźnicka. – Ale nie jest przesądzone, że to będzie nasz partner przy tym projekcie. – Nie wiadomo, czy poszukiwania domu będą miały charakter przetargu, czy też zostanie on wybrany na innych zasadach. Partnerem Travelplan w Polsce jest Ogólnokrajowa Spółdzielnia Turystyczna Gromada, w której wszystkich biurach turystycznych oraz u agentów od połowy października można kupować produkty Travelplan. Oferty Travelplan będą też dostępne we wszystkich biurach Five Stars. Według Kuźnickiej na razie nie ma planów otwierania własnych punktów sprzedaży. (AMS)