Kraj

At Media zmieni od przyszłego roku grupę rozliczeniową pakietów GRP

At Media, dom sprzedaży kanałów tematycznych, zamierza od przyszłego roku zmienić grupę rozliczeniową w sprzedaży pakietów ratingowych. Dotychczasowa grupa: wszyscy...

At Media, dom sprzedaży kanałów tematycznych, zamierza od przyszłego roku zmienić grupę rozliczeniową w sprzedaży pakietów ratingowych. Dotychczasowa grupa: wszyscy w wieku 16-49 lat, zostanie zawężona do mieszkańców miast w wieku 16-49 lat. – Zarówno jeśli chodzi o zasięg techniczny, jak i oglądalność kanałów tematycznych, to właśnie grupa miejska jest najbardziej naturalnym środowiskiem. Dlatego zmiana grupy rozliczeniowej ma przede wszystkim poprawić jakość i efektywność planowania naszych kanałów. Absolutnie nie oznacza to zamiaru ukrycia podwyżki kosztów – powiedział Marcin Boroszko, dyrektor zarządzający At Media. Boroszko dodał, że At Media planuje w przyszłym roku podwyżkę cen, ale decyzja dotycząca tego, o ile ceny zostaną podniesione, jeszcze nie zapadła. – Do tego, by rozmawiać o konkretach oferty cenowej na przyszły rok, brakuje nam jeszcze niezbędnych danych dotyczących tego, o ile może wzrosnąć popyt na czas reklamowy w telewizji w 2006 r. – powiedział Boroszko. At Media oficjalnie sprzedaje pakiety ratingowe w swoich stacjach od początku tego roku. Od stycznia br. kanały reprezentowane przez At Media są dostępnę w monitoringu Telespot AGB Nielsen Media Research. At Media sprzedaje czas reklamowych m.in. w stacjach: National Geographic, Hallmark, Europa Europa, Romantica, Jetix, Planete, Club, Reality TV, AXN, Ale Kino!, Canal Plus. Według szacunków domu mediowego Starlink dynamika przychodów reklamowych kanałów reprezentowanych przez At Media wyniosła ponad 40 proc. w pierwszej połowie br. w porównaniu z analogicznym okresem ub.r. (PR)