Koncern alkoholowy Pernod Ricard prowadzi globalny przegląd sieci domów mediowych. Wartość budżetu mediowego Pernod Ricard na świecie szacuje się na 100 milionów funtów. Przegląd ma związek z przejęciem przez Pernod Ricard koncernu Allied Domecq w lipcu br. Transakcja ta była warta 7,4 miliarda funtów. Pernod Ricard, który jest właścicielem takich marek jak Malibu czy Jacob’s Creek, rozpoczął rozmowy z domami mediowymi na temat konsolidacji budżetu planningowego i buyingowego w jednej sieci. W Wielkiej Brytanii obsługą Pernod Ricard i Allied Domecq zajmowały się dotychczas Media Planning Group i ZenithOptimedia. Przejęcie Allied Domecq przez Pernod Ricard oznacza utworzenie drugiej co do wielkości firmy alkoholowej na świecie. Liderem pozostaje Diageo, którego roczna sprzedaż wynosi 91 milionów skrzynek alkoholu, a w przypadku Pernod Ricard jest to 77 milionów skrzynek rocznie. (“Brand Republic”)