Zagranica

Pernod Ricard prowadzi globalny przegląd sieci mediowych

Koncern alkoholowy Pernod Ricard prowadzi globalny przegląd sieci domów mediowych. Wartość budżetu mediowego Pernod Ricard na świecie szacuje się na...

Koncern alkoholowy Pernod Ricard prowadzi globalny przegląd sieci domów mediowych. Wartość budżetu mediowego Pernod Ricard na świecie szacuje się na 100 milionów funtów. Przegląd ma związek z przejęciem przez Pernod Ricard koncernu Allied Domecq w lipcu br. Transakcja ta była warta 7,4 miliarda funtów. Pernod Ricard, który jest właścicielem takich marek jak Malibu czy Jacob’s Creek, rozpoczął rozmowy z domami mediowymi na temat konsolidacji budżetu planningowego i buyingowego w jednej sieci. W Wielkiej Brytanii obsługą Pernod Ricard i Allied Domecq zajmowały się dotychczas Media Planning Group i ZenithOptimedia. Przejęcie Allied Domecq przez Pernod Ricard oznacza utworzenie drugiej co do wielkości firmy alkoholowej na świecie. Liderem pozostaje Diageo, którego roczna sprzedaż wynosi 91 milionów skrzynek alkoholu, a w przypadku Pernod Ricard jest to 77 milionów skrzynek rocznie. (“Brand Republic”)