Przetargi

Kompania Piwowarska planuje przetarg mediowy, finalizuje kreatywny

Kompania Piwowarska SA planuje rozpisanie przetargu na obsługę budżetu mediowego. - Chcemy wprowadzić istotną zmianę jakościową w planowaniu naszych inwestycji...

Kompania Piwowarska SA planuje rozpisanie przetargu na obsługę budżetu mediowego. – Chcemy wprowadzić istotną zmianę jakościową w planowaniu naszych inwestycji mediowych w 2006 r. Poza tym chcemy przyjrzeć się i porównać aktualną ofertę na rynku usług mediowych – mówi Bogusław Biszof, wiceprezes zarządu ds. marketingu Kompanii Piwowarskiej SA. Obecną agencją mediową jest Starcom, który obsługuje skonsolidowany budżet mediowy marketera od 2001 r. (umowa wygasa wraz z końcem stycznia 2006 r.). Nie wiadomo, do ilu i do których domów mediowych trafią zaproszenia do przetargu. Biszof zapewnia, że do przetargu zostanie zaproszony Starcom. Kompania Piwowarska zamierza wysłać briefy przetargowe w drugiej połowie listopada br. Według danych Expert Monitora marketer wydał na media w okresie styczeń-wrzesień br. (bez outdooru i reklam wspólnych) kwotę 93,1 mln zł. W analogicznym okresie 2004 r. wydatki wyniosły blisko 103 mln zł. Jednocześnie browar finalizuje przetarg na obsługę budżetów strategii i kreacji reklamowej sześciu marek piwa – Tyskie, Lech, Pilsner Urquell, Redd’s, Dębowe Mocne i Dog in the Fog. Obecnie kończy się drugi etap przetargu, w ramach którego marketer prowadzi indywidualne negocjacje z wybranymi agencjami reklamowymi lub rozmawia na bazie wysłanego wcześniej tzw. debriefu. Wiadomo już, że za marki Lech i Redd’s będzie odpowiedzialny Publicis. Za reklamy telewizyjne marki Dębowe Mocne odpowiadać będzie PZL, a za reklamy w innych mediach Euro RSCG Warsaw. W przypadku Tyskiego żadna z propozycji agencyjnych nie zyskała akceptacji Kompanii Piwowarskiej SA. W związku z tym podjęto decyzję o przedłużeniu umowy z dotychczas obsługującą markę agencją DDB Warszawa o kolejne trzy miesiące. W przypadku Pilsnera i Dog in the Fog przetargi są w toku. – Nie rozstrzygnęliśmy, czy nasza współpraca z agencjami będzie miała charakter stały, czy projektowy – mówi Biszof. (JP)