Zagranica

Carrefour konsoliduje media. Mówi się o 750 mln USD.

Francuski gigant Carrefour Promodes, drugi co do wielkości właściciel sieci supermarketów na świecie, konsoliduje budżet europejski na media. W tym...

Francuski gigant Carrefour Promodes, drugi co do wielkości właściciel sieci supermarketów na świecie, konsoliduje budżet europejski na media. W tym celu został rozpisany konkurs, który wyłoni agencję, która przejmie budżet oceniany jest na 750 mln USD. Firma powstała z połączenia firm Carrefour i Promodes (suma transakcji 16,5 mld USD). Umowę podpisano w połowie 1999 r. Do tej pory poszczególne oddziały giganta posiadały własne budżety mediowe. Teraz właściciele chcą to zmienić. We Francji wydatki na media dla parasola Carrefour Promodes wyniosły w 1999 r. 250 mln USD (dane za firmą monitorującą wydatki – Secodip). Przedstawiciele firmy nie chcą ujawnić dokładnej wysokości budżetu, ale jest on ogromny skoro Carrefour jest na 1. miejscu wśród sieci w Belgii, Grecji, Portugalii i Hiszpanii oraz na 2. we Włoszech. Bardzo silną pozycję zajmuje natomiast w Czechach, Polsce i Turcji. W przetargu biorą udział: Carat 2010 z Paryża, który obsługuje 200 mln budżetu na hipermarkety we Francji, supermarkety Stoc i sklepy z obniżkami cen Ed; należąca do Havas Advertising MPG Arena z Paryża, która obsługuje 50-mln francuski budżet Promodes przeznaczony dla hiper- i supermarketów. MPG Arena, siostrzana agencja dla Media Planning z Madrytu, obsługuje budżet Carrefoura w Hiszpanii. Do przetargu zostały zaproszone także inne agencje. Na razie jednak nie podano ich nazw.