Kraj

KARCHER POLAND PRZEPRASZA ZA TREŚĆ SWOICH REKLAM

Zarząd firmy Karcher Poland Ltd. zdecydował się opublikować w prasie codziennej i branżowej przeprosiny, kierowane do osób, które poczuły się...

Zarząd firmy Karcher Poland Ltd. zdecydował się opublikować w prasie codziennej i branżowej przeprosiny, kierowane do osób, które poczuły się urażone treścią ostatniej kampanii reklamowej firmy. W maju i czerwcu br. odbyła się kampania wspierająca sprzedaż profesjonalnych urządzeń czyszczących, oferowanych na polskim rynku przez niemieckiego producenta. W reklamach wykorzystano archiwalne zdjęcie z konferencji jałtańskiej z 1945 r. przedstawiające Franklina Delano Roosvelta i Józefa Stalina. Po obróbce komputerowej usunięto Stalinowi twarz, a całość opatrzono hasłem “Czyść z głową”. Publikacja reklam spotkała się z ostrą reakcją wielu jej odbiorców, którzy stwierdzili, że dwuznaczne nawiązanie do stalinowskich “czystek” jest co najmniej niesmaczne. Sprawą zajęło się także Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy (IAA) Oddział w Polsce oraz Rada Reklamy. Ta ostatnia zastanawia się nad wszczęciem postępowania arbitrażowego w tej sprawie. Kreacja reklamy powstała w dziale marketingu Karchera Poland. (JP)