Kraj

PZU i Warta walczą o kierowców

Dwa największe towarzystwa ubezpieczeniowe: PZU i TUiR Warta niemal równocześnie rozpoczęły kampanie reklamowe ubezpieczeń komunikacyjnych. Historycznie największa liczba spośród 12...

Dwa największe towarzystwa ubezpieczeniowe: PZU i TUiR Warta niemal równocześnie rozpoczęły kampanie reklamowe ubezpieczeń komunikacyjnych. Historycznie największa liczba spośród 12 mln kierowców w Polsce odnawia lub zmienia obowiązkowe ubezpieczenie OC (i AC, które ma ok. 25 proc. kierowców) właśnie na przełomie roku (choć wraz z wymianą samochodów na nowsze to się zmienia). PZU prowadzi kampanię pod hasłem: “Lepiej być z nami, lepsze OC w PZU” – wystartowała ona w telewizji (TVP, Polsat), później dojdzie też prasa, radio (konkurs w RMF FM) i outdoor. PZU komunikuje, że ubezpieczenie OC w PZU to nie tylko obowiązek, ale – po raz pierwszy – dodatkowe korzyści dla właściciela polisy. Towarzystwo proponuje maksymalne zniżki na usługę assistance i całodobowy numer pomocy drogowej (0 801 102 102). Kampanię przygotowała agencja Just, a media kupił dom mediowy Starlink. Kampanii w mediach będzie towarzyszyła akcja BTL, w tym ulotki i naklejki na samochód z numerem pomocy telefonicznej dystrybuowane m.in. na kilkuset stacjach benzynowych. Z kolei Warta kusi starszych, bardziej doświadczonych (a więc mniej “szkodowych”) kierowców. Właśnie pod hasłem, że ma najlepszą ofertę dla doświadczonych kierowców, ubezpieczyciel prowadzi kampanię telewizyjną (TVP, TVN, TVN Siedem, TVN24, TVN Turbo, TV4) i prasową. Komunikacja kierowana jest do kierowców powyżej 40. roku życia, mieszkańców średnich i dużych miast, będących doświadczonymi, bezwypadkowymi i bezpiecznymi kierowcami. Autorem kreacji jest agencja DDB Warszawa, a media zakupił Starcom. Kampania rozpoczęta 18 listopada potrwa do 18 grudnia. Ani PZU, ani Warta nie ujawniają wysokości budżetów reklamowych. PZU sprzedaje rocznie ok. 8 mln polis OC (ma ok. 60 proc. w rynku ubezpieczeń komunikacyjnych), zaś Warta w ubezpieczeniach komunikacyjnych ma ok. 1,3 mln klientów (11 proc. rynku). (MB)