Kraj

Johnson & Johnson zwiększy przyszłoroczny budżet mediowy o 60-80 proc.

Johnson & Johnson Poland planuje na koniec przyszłego roku wypracować z części kosmetycznej i produktów higienicznych dla kobiet (dział Consumer)...

Johnson & Johnson Poland planuje na koniec przyszłego roku wypracować z części kosmetycznej i produktów higienicznych dla kobiet (dział Consumer) dwucyfrowy wzrost sprzedaży. Według szacunków dział Consumer generuje obecnie mniej więcej 200 mln zł przychodów. W tym celu firma zamierza w przyszłym roku zwiększyć swój budżet mediowy o 60-80 proc. W tym roku Johnson & Johnson na promocję swoich produktów wydał około 13 mln zł, a w analogicznym okresie ub.r. – 30,5 mln zł (dane za I-X 2005 i I-X 2004, źródło: Expert Monitor). Marketer planuje również kilka dużych debiutów produktów. Od kilku tygodni częścią Consumer kieruje Marek Sypek, który objął funkcję dyrektora zarządzającego. Jak mówi Marek Sypek, obecnie trwają prace nad ustaleniem szczegółów przyszłorocznych działań. Według wstępnych założeń w przyszłym roku zostanie przeprowadzona akcja promocyjna m.in. odświeżająca markę Johnson’s. Marketer zamierza wycofać jedną z linii marki Neutrogena – Visibly Young – i skupić się przede wszystkim na serii Formuła Norweska. Obecnie Johnson & Johnson współpracuje m.in. z agencjami Lowe GGK i DDB Warszawa. Obsługą mediową zajmuje się dom mediowy Initiative Warszawa. W portfolio marek działu Consumer są m.in.: Johnson Baby, Clean & Clear, Neutrogena, OB, Carefree, Penaten i Johnson’s. (JD)