Przetargi

Cypryjska Organizacja Turystyczna prowadzi przetarg mediowy również w Polsce

Cypryjska Organizacja Turystyczna (COT), agenda rządowa zajmująca się m.in. promocją walorów turystycznych Cypru, prowadzi przetarg mediowy obejmujący 26 krajów na...

Cypryjska Organizacja Turystyczna (COT), agenda rządowa zajmująca się m.in. promocją walorów turystycznych Cypru, prowadzi przetarg mediowy obejmujący 26 krajów na świecie, w tym Polskę. Przetarg ma wyłonić domy mediowe, które zajmą się planowaniem i zakupem mediów dla kampanii COT w 2006 r. Agencje mogą się starać o obsługę organizacji na wielu rynkach. Wartość przyszłorocznego budżetu mediowego COT na naszym rynku to ok. 400 tys. euro na dwie sezonowe kampanie, z czego 60-70 proc. przeznaczonych ma być na reklamę zewnętrzną, a reszta – na prasę. Na większych rynkach, takich jak Rosja czy USA, wydatki organizacji kształtują się na poziomie od 2 do 5 milionów dolarów. Nie wiadomo jeszcze, ile agencji przystąpi do przetargu, termin zgłoszeń upływa 25 listopada br., a rozstrzygnięcie nastąpi prawdopodobnie na przełomie roku. W 2005 r. planowaniem i zakupem mediów dla COT na polskim rynku zajmowała się jedna ze szwajcarskich agencji, której nazwy nie udało nam się ustalić. Wcześniej agenda współpracowała w Polsce z agencją Mediafocus, która obsługiwała także rynek węgierski i rosyjski. W tym roku istotnie zmieniły się wymagania organizacji dotyczące warunków, jakie agencje muszą spełnić, aby przystąpić do przetargu. Jednym z wymagań oprócz wpłaty wadium w wysokości 2 tys. euro za każdy rynek, o obsługę którego ubiega się dom mediowy, jest zdeponowanie 100 tys. euro (także dla każdego rynku) na rachunku bankowym COT. Kwota ta ma być zabezpieczeniem w przypadku ewentualnych nieprawidłowości w trakcie realizacji kontraktu. COT nie przewiduje przedpłat za kampanie i zamierza się rozliczać na podstawie faktur od mediów po zakończeniu kolejnych etapów działań reklamowych. Nie wiadomo jeszcze, jaka agencja reklamowa zajmie się kreacją dla kampanii promujących Cypr. Kilka miesięcy temu COT rozpisała globalny przetarg na obsługę kreatywną, ale jak dotąd nie został on rozstrzygnięty. Wcześniej pracowała dla tej organizacji m.in. agencja reklamowa Scholz & Friends Worldwide. (PR)