Agencja reklamowa Schulz zreorganizowała struktury kreatywne. Zmianom patronował nowy dyrektor kreatywny agencji Giovanni Caporioni (o jego przejściu do Schulza pisaliśmy w DS “MMP” z 2 sierpnia br). Wzmocnił on dział kreacji Schulza o nowe osoby i podzielił na trzy zespoły kreatywne złożone z grafików i copywriterów. Istnieją też stanowiska dwóch grafików, którzy wspomagają teamy kreatywne przy realizacji dużych projektów. Za obsługę działań BTL dla stałych klientów odpowiada osobny team złożony z dwóch grafików i specjalisty DTP. Do zespołu kreacji Schulza dołączyli ostatnio: Krzysztof Tkaczyk, Mateusz Moczulski, Aneta Rząca i Maja Kurzyca. Krzysztof Tkaczyk został zatrudniony jako senior art director, do Schulza przeszedł z Eskadry Promarket. Był jednym z jej założycieli, pracował na stanowisku senior art directora i creative supervisora. Aneta Rząca pracuje jako senior copywriter, wcześniej była związana m.in. z agencją S4, pracowała także jako dziennikarka. Nowym copywriterem w Schulzu jest Mateusz Moczulski, obecny w branży reklamowej od połowy lat 90. Ostatnio współpracował m.in. z teamem kreatywnym Art FM. Do tej pory pracował głównie jako freelancer. Jako junior copywritera Schulz zatrudnił Maję Kurzycę – ostatnio była copywriterem w Eskadrze Promarket. Reorganizacja struktur kreatywnych to pierwszy etap zmian w agencji Schulz, obejmą one także inne działy agencji – m.in. dział new business. W ostatnim czasie do pracy w tym zespole przyjęto Tomasza Gernarda – będzie odpowiadał głównie za pozyskiwanie międzynarodowych budżetów. Planowana jest także ekspansja Schulz Design – działu specjalizującego się w kreacji opakowań (obsługuje w tym zakresie m.in. Colgate-Palmolive i Tesco). W grudniu do zespołu liczącego obecnie 6 osób dołączy dwóch specjalistów DTP i designer. Według nieoficjalnych informacji Schulz planuje uruchomienie oddziału agencji w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Agencja nie ujawnia szczegółów. W portfolio klientów agencji są m.in.: Winiary, Tesco i Storck. (JN)