Jarosław Bielas, który do tej pory odpowiadał za realizację sprzedaży słowackich tanich linii lotniczych SkyEurope Airlines na rynku warszawskim, awansował na stanowisko menedżera ds. marketingu i sprzedaży na całą Polskę. To najważniejsza funkcja marketingowa w firmie, a awans ma związek ze zmianą struktury zarządzania – do tej pory działania marketingowe były koordynowane przez centralę SkyEurope w Bratysławie, a obecnie będą już prowadzone lokalnie. Jarosław Bielas w SkyEurope pracuje od 1,5 roku, wcześniej był sales executive w oddziale holenderskich linii lotniczych KLM. Ma 33 lata, ukończył filologię angielską na Uniwersytecie Warszawskim, podyplomowe studia w Szkole Głównej Handlowej i studia MBA w Wyższej Szkole Finansów i Zarządzania. SkyEurope zapowiedziały, że w przyszłorocznym sezonie letnim liczba połączeń z Polski wzrośnie z obecnych 7 do 16 (wszystkie 9 nowych destynacji to będą loty z Krakowa do miast w zachodniej i południowej Europie). Tym samym SkyEurope będą miały największą siatkę połączeń z naszego kraju spośród wszystkich linii niskokosztowych. Jak twierdzi Bielas, obecnie w SkyEurope opracowywany jest centralny budżet marketingowo-reklamowy na przyszły rok i jego podział na poszczególne kraje, więc o jego wielkości trudno jeszcze przesądzać, ale jak twierdzi nowy szef, “na pewno będzie on inaczej alokowany”. Dotychczas SkyEurope w zakresie kreacji i zakupu mediów współpracowały m.in. z agencją Adeen. (MB)