Kraj

Universal McCann powiększył zespół i wdraża nową filozofię pracy

Dom mediowy Universal McCann, którym od początku października br. kieruje na stanowisku prezesa Tadeusz Żórawski, powiększył się w ostatnim czasie...

Dom mediowy Universal McCann, którym od początku października br. kieruje na stanowisku prezesa Tadeusz Żórawski, powiększył się w ostatnim czasie o blisko 10 nowych pracowników. Łącznie zespół Universal McCann to obecnie 49 pracowników. Jednocześnie agencja przeszła drobną restrukturyzację w związku z tym, że na początku 2006 r. jeden z jej głównych klientów – firma Nestle – rozpocznie współpracę z Mediaedge:cia. Według Żórawskiego Universal McCann pomimo tej straty wejdzie w 2006 r. tylko o około 5 proc. mniejszy pod względem wartości obsługiwanych budżetów niż na początku br. – Spodziewamy się, że stratę tę zrekompensuje wzrost budżetów naszych stałych klientów. Universal McCann pozostanie drugą pod względem wielkości agencją mediową w Polsce – powiedział Żórawski. Jak wynika z rankingu domów mediowych pod względem wartości brutto obsługiwanych budżetów opublikowanego w raporcie “MMP” – “Agencje reklamowe i domy mediowe 2004/2005”, wydatki klientów Universal McCann w tym roku zamkną się kwotą nieco ponad 1 mld zł. Po awansie Żórawskiego, który wcześniej był strategic media planning directorem w tej agencji, i odejściu z Universal McCann Marka Jaszczura, który pełnił analogiczną funkcję, a obecnie jest prezesem U2Media, nowego domu mediowego grupy McCann w Polsce, w Universal McCann nie będzie stanowiska dyrektora strategicznego. – Chcemy, by umiejętności strategiczne nie były domeną dyrektorów, ale by wszyscy pracownicy brali udział w tworzeniu strategii – mówi Żórawski. Firma zamierza natomiast zatrudnić nową osobę na stanowisko growth managera, odpowiedzialnego za rozwój biznesu polegającego na pozyskiwaniu nowych klientów i wdrażaniu nowych procesów i narzędzi w Universal McCann. Do agencji dołączyli w ostatnim czasie nowi junior media plannerzy, którzy rozpoczęli pracę w siedmiu zespołach klienckich, kierowanych przez: Agnieszkę Jakubowską, Karolinę Legułę, Magdalenę Sikorską, Annę Świętoń, Elżbietę Kręt, Agnieszkę Kurzep, Anetę Rajcę. W związku z utratą obsługi Nestle, którego marki obsługiwało kilka zespołów plannerskich, miała miejsce optymalizacja podziału klientów pomiędzy teamy. Oprócz plannerów do agencji dołączyło również kilka osób zajmujących się buyingiem, w tym m.in.: Monika Wójcicka koordynująca radio i Alfred Ejsmont odpowiadający za reklamę zewnętrzną, Dariusz Sachajko zajmujący się prasą oraz Jowita Kolanowska, Monika Korc i Piotr Leśniak. Poza tym zrestrukturyzowano dział trafficu i administracji. Za administrację odpowiada Dorota Ołdakowska, a traffikiem zajmuje się Alicja Filipowska. Dział liczy obecnie 4 osoby. Żórawski zaprezentował już menedżerom w sieci, radzie nadzorczej spółki i zespołowi agencji założenia nowej filozofii działania firmy. – Nową koncepcję można streścić w sformułowaniu “Ucząca się organizacja” – mówi Żórawski. – Ucząca się organizacja to taka, w której docenia się ważność ludzi w niej pracujących, wspiera się ich pełny rozwój i tworzy się kontekst, w którym mogą się uczyć. Indywidualny rozwój pracowników w oparciu o ich zdolności, zainteresowania, aspiracje i typy charakterów ma być spójny z celami firmy. Menedżerowie zespołów będą uczestniczyli w regularnych status meetingach i będą wciągani w procesy decyzyjne agencji. Wszyscy pracownicy przejdą system szkoleń, w tym także w ramach uniwersytetu Stowarzyszenia Agencji Reklamowych. Zdaniem Żórawskiego w kontekście zmiany uwarunkowań konkurencyjnych na rynku domów mediowych agencja musi przeformułować swoją strategię działania. – Firma będzie szukała przewagi konkurencyjnej na trzy sposoby: poprzez zakup nowych technologii, wydajne systemy pracy i jakość pracowników – dodaje Żórawski. W ostatnim czasie w agencji uruchomiony został autorski system administracji kampanii umożliwiający kontrolę realizowanych działań reklamowych od mediaplanu do rozliczenia faktury za kampanie. Prezes Universal McCann pytany o plany rozwoju firmy w 2006 r. powiedział: – Priorytetem jest obsługa naszych klientów, dlatego nie zakładamy agresywnej polityki new business, chociaż oczywiście chcemy się rozwijać i będziemy startować w przetargach. Nie chcę deklarować żadnych liczb, jeśli chodzi o rozwój agencji. (PR)