Dom mediowy Universal McCann, którym od początku października br. kieruje na stanowisku prezesa Tadeusz Żórawski, powiększył się w ostatnim czasie o blisko 10 nowych pracowników. Łącznie zespół Universal McCann to obecnie 49 pracowników. Jednocześnie agencja przeszła drobną restrukturyzację w związku z tym, że na początku 2006 r. jeden z jej głównych klientów – firma Nestle – rozpocznie współpracę z Mediaedge:cia. Według Żórawskiego Universal McCann pomimo tej straty wejdzie w 2006 r. tylko o około 5 proc. mniejszy pod względem wartości obsługiwanych budżetów niż na początku br. – Spodziewamy się, że stratę tę zrekompensuje wzrost budżetów naszych stałych klientów. Universal McCann pozostanie drugą pod względem wielkości agencją mediową w Polsce – powiedział Żórawski. Jak wynika z rankingu domów mediowych pod względem wartości brutto obsługiwanych budżetów opublikowanego w raporcie “MMP” – “Agencje reklamowe i domy mediowe 2004/2005”, wydatki klientów Universal McCann w tym roku zamkną się kwotą nieco ponad 1 mld zł. Po awansie Żórawskiego, który wcześniej był strategic media planning directorem w tej agencji, i odejściu z Universal McCann Marka Jaszczura, który pełnił analogiczną funkcję, a obecnie jest prezesem U2Media, nowego domu mediowego grupy McCann w Polsce, w Universal McCann nie będzie stanowiska dyrektora strategicznego. – Chcemy, by umiejętności strategiczne nie były domeną dyrektorów, ale by wszyscy pracownicy brali udział w tworzeniu strategii – mówi Żórawski. Firma zamierza natomiast zatrudnić nową osobę na stanowisko growth managera, odpowiedzialnego za rozwój biznesu polegającego na pozyskiwaniu nowych klientów i wdrażaniu nowych procesów i narzędzi w Universal McCann. Do agencji dołączyli w ostatnim czasie nowi junior media plannerzy, którzy rozpoczęli pracę w siedmiu zespołach klienckich, kierowanych przez: Agnieszkę Jakubowską, Karolinę Legułę, Magdalenę Sikorską, Annę Świętoń, Elżbietę Kręt, Agnieszkę Kurzep, Anetę Rajcę. W związku z utratą obsługi Nestle, którego marki obsługiwało kilka zespołów plannerskich, miała miejsce optymalizacja podziału klientów pomiędzy teamy. Oprócz plannerów do agencji dołączyło również kilka osób zajmujących się buyingiem, w tym m.in.: Monika Wójcicka koordynująca radio i Alfred Ejsmont odpowiadający za reklamę zewnętrzną, Dariusz Sachajko zajmujący się prasą oraz Jowita Kolanowska, Monika Korc i Piotr Leśniak. Poza tym zrestrukturyzowano dział trafficu i administracji. Za administrację odpowiada Dorota Ołdakowska, a traffikiem zajmuje się Alicja Filipowska. Dział liczy obecnie 4 osoby. Żórawski zaprezentował już menedżerom w sieci, radzie nadzorczej spółki i zespołowi agencji założenia nowej filozofii działania firmy. – Nową koncepcję można streścić w sformułowaniu “Ucząca się organizacja” – mówi Żórawski. – Ucząca się organizacja to taka, w której docenia się ważność ludzi w niej pracujących, wspiera się ich pełny rozwój i tworzy się kontekst, w którym mogą się uczyć. Indywidualny rozwój pracowników w oparciu o ich zdolności, zainteresowania, aspiracje i typy charakterów ma być spójny z celami firmy. Menedżerowie zespołów będą uczestniczyli w regularnych status meetingach i będą wciągani w procesy decyzyjne agencji. Wszyscy pracownicy przejdą system szkoleń, w tym także w ramach uniwersytetu Stowarzyszenia Agencji Reklamowych. Zdaniem Żórawskiego w kontekście zmiany uwarunkowań konkurencyjnych na rynku domów mediowych agencja musi przeformułować swoją strategię działania. – Firma będzie szukała przewagi konkurencyjnej na trzy sposoby: poprzez zakup nowych technologii, wydajne systemy pracy i jakość pracowników – dodaje Żórawski. W ostatnim czasie w agencji uruchomiony został autorski system administracji kampanii umożliwiający kontrolę realizowanych działań reklamowych od mediaplanu do rozliczenia faktury za kampanie. Prezes Universal McCann pytany o plany rozwoju firmy w 2006 r. powiedział: – Priorytetem jest obsługa naszych klientów, dlatego nie zakładamy agresywnej polityki new business, chociaż oczywiście chcemy się rozwijać i będziemy startować w przetargach. Nie chcę deklarować żadnych liczb, jeśli chodzi o rozwój agencji. (PR)
Kraj
Universal McCann
Nestle
Stowarzyszenie Agencji Reklamowych
Mediaedge:CIA
Kręt Elżbieta
Jaszczur Marek
Żórawski Tadeusz
MMP
Wójcicka Monika
Ejsmont Alfred
Leśniak Piotr
Sachajko Dariusz
Świętoń Anna
Jakubowska Agnieszka
Leguła Karolina
Sikorska Magdalena
Kurzep Agnieszka
Rajca Aneta
Kolanowska Jowita
Korc Monika
Ołdakowska Dorota
Filipowska Alicja
U2 Media