Kraj

Jerzy Dudek występuje w kampanii marki Warka autorstwa agencji Just

Jerzy Dudek, słynny polski bramkarz grający w reprezentacji kraju i drużynie Liverpoolu, występuje w rozpoczętej właśnie kampanii reklamowej piwa marki...

Jerzy Dudek, słynny polski bramkarz grający w reprezentacji kraju i drużynie Liverpoolu, występuje w rozpoczętej właśnie kampanii reklamowej piwa marki Warka należącego do Grupy Żywiec SA. Strategię i kreację przygotowała agencja reklamowa Just. Wartość kontraktu pomiędzy Grupą Żywiec a Dudkiem nie została ujawniona. Kampania przebiega równolegle w telewizji ogólnopolskiej i na nośnikach reklamy zewnętrznej na Śląsku. Kontekst śląski jest bardzo ważny: pub, w którym rozgrywa się akcja spotu, jest umiejscowiony właśnie na Śląsku, fabuła dotyczy gwary śląskiej i sam bohater filmu Jerzy Dudek jest Ślązakiem (pochodzi z Knurowa). – Zaprosiliśmy do współpracy Jerzego Dudka, bo jest obecnie chyba najbardziej znanym Ślązakiem, a nam zależy na wzmocnieniu sprzedaży marki szczególnie właśnie w tym regionie – mówi Eliza Panek, PR manager Grupy Żywiec SA. Czas trwania kampanii ani wartość budżetu nie zostały ujawnione. Planowaniem i zakupem telewizji zajmuje się Zenithmedia, a za outdoor odpowiada Media Concept. Udział ilościowy marki piwa Warka w rynku piwnym w październiku br. wynosił według danych ACNielsen 4,7 proc., a średnio za dziesięć miesięcy br. – 4,5 proc. Warka od kilku sezonów była sponsorem relacji z meczów piłkarskiej Ligi Mistrzów (LM). Współpraca ta zakończyła się tej jesieni, ponieważ właściciel Grupy Żywiec – koncern Heineken – podpisał nową umowę sponsorską z Europejską Federacją Piłkarską, zgodnie z którą nowym sponsorem Ligi jest marka Heineken, a nie jak dotąd Amstel. Dlatego przy okazji relacji z rozgrywek LM emitowane są plansze sponsorskie Heinekena. (PR)