Kraj

TBWA/Warszawa przejmuje od DBB Warszawa obsługę Nissana w Polsce

Agencja reklamowa TBWA/Warszawa przejmuje od DDB Warszawa obsługę budżetu Nissana w Polsce. DDB Warszawa obsługiwała Nissan Poland od 1998 r....

Agencja reklamowa TBWA/Warszawa przejmuje od DDB Warszawa obsługę budżetu Nissana w Polsce. DDB Warszawa obsługiwała Nissan Poland od 1998 r. Zmiana jest efektem przebudowy struktur korporacyjnych Nissana w Europie. Przypomnijmy, w Budapeszcie powstaje centrala regionalna Nissan Sales Central & Eastern Europe (NSCEE), która przejmuje działania operacyjne na rynku polskim od obecnego dystrybutora – Nissan Poland. Projekt przebudowy struktur, obecnie wkraczający w końcową fazę realizacji, polega na skoncentrowaniu biznesu w Budapeszcie, skąd obsugiwane będą rynki Czech, Węgier, Słowacji i Polski. W centrali w Budapeszcie powstaje komórka marketingowa, która od stycznia 2006 r. obsługiwać będzie projekty marketingowe Nissana na tych rynkach. Jak informowaliśmy w DS “MMP” z 8 listopada br., Krzysztof Kowalski, dyrektor marketingu Nissan Poland, rozpoczął już pracę w NSCEE, a jego głównym zadaniem jest koordynacja przejęcia polskiego biznesu Nissana przez biuro w Budapeszcie. Na początku przyszłego roku Kowalski zajmie się w NSCEE budowaniem struktury PR, która obsługiwać będzie markę w naszym regionie Europy. – Zmiana agencji reklamowej jest konsekwencją wszystkich zmian strukturalnych. Współpraca Nissan Poland z DDB Warszawa była dość nietypowa, gdyż sieciową agencją Nissana w Europie była właśnie TBWA. Dlatego naturalnym krokiem, gdy Nissan Poland jako niezależny dystrybutor przestaje istnieć, jest obecne przekazanie polskiego budżetu do TBWA – mówi Kowalski, dodając, że nie dojdzie do żadnych zmian w obsłudze budżetu mediowego. Domem mediowym Nissana w Polsce pozostaje Optimum Media OMD, ponieważ OMD obsługuje ten koncern sieciowo w całej Europie. – Jesteśmy zadowoleni z naszej wieloletniej współpracy z DDB Warszawa i pełni uznania dla profesjonalizmu, jakim wykazała się ta agencja przy przekazaniu budżetu nowej agencji. TBWA/Warszawa jest dzięki temu już dziś w 100 proc. przygotowana do rozpoczęcia pracy z nami od początku 2006 r. – dodaje Kowalski. (MG)