Zagranica

HP przegląda swój biznes reklamowy, być może zmieni zasady współpracy z agencjami

Jak informuje amerykański magazyn "Advertising Age", Hewlett-Packard Co. przegląda swój wart 2 mld dol. biznes reklamowy. To efekt odejścia od...

Jak informuje amerykański magazyn “Advertising Age”, Hewlett-Packard Co. przegląda swój wart 2 mld dol. biznes reklamowy. To efekt odejścia od dotychczasowej koncepcji brandingu korporacyjnego faworyzowanej przez byłą CEO HP Carlę Fiorinę (odeszła z HP w lutym tego roku). Niewykluczone, że będzie to miało wpływ na współpracę HP z agencjami reklamowymi. Mówi się, że grupa Omnicom (Goodby Silverstein & Partners) ma szansę przejąć część biznesu od grupy Publicis (Publicis & Hal Riney). HP zamierza również zdecentralizować decyzyjność i odpowiedzialność w ramach struktur marketingowych (silnie scentralizowanych pod rządami Fioriny) – więcej niezależności mają zyskać poszczególne działy (dywizje): komputerów osobistych, obrazowania i przetwarzania obrazu (imaging and printers) oraz dywizja biznesu korporacyjnego. Poszczególne agencje reklamowe mają być związane właśnie bardziej z działami/dywizjami (w regionach) niż na szczeblu centralnym korporacji. (“Advertising Age”)