M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Firma MEMRB będzie badać zachowanie konsumentów w sieciach dyskontowych

Serwis Dzienny | 1 grudnia 2005, 00:00

Firma MEMRB będzie badać zachowanie konsumentów w sieciach dyskontowych. Nowy produkt badawczy nazywa się Discount Store Shopper Insight i został...

Firma MEMRB będzie badać zachowanie konsumentów w sieciach dyskontowych. Nowy produkt badawczy nazywa się Discount Store Shopper Insight i został opracowany przez firmę Information Resources Inc. (IRI). Badanie dostępne jest już na wielu rynkach europejskich, w Polsce i innych krajach Europy Wschodniej będzie realizowane przez MEMRB. Sieci dyskontowe są fenomenem nie tylko w Polsce i marketerzy oraz detaliści chcą zrozumieć, dlaczego tak jest. - Konsumenci przychodzą do dyskontów nie po to, aby kupić tańszy produkt, ale aby uczynić swoje życie łatwiejszym - mówi Louis-Michel Barbotin, president of shopper insight project w IRI. Dane uzyskane z innych rynków pokazują, że to, co w oczach konsumentów jest przewagą dyskontów wobec hipermarketów, to m.in. mniejsza powierzchnia i zredukowany wybór produktów. Skraca to zakupy i nie powoduje pokus wydawania pieniędzy na rzeczy niepotrzebne. Louis-Michel Barbotin podkreśla także, że dyskonty, właśnie ze względu na swoje zalety, lubią także bogaci klienci. Badanie będzie prezentować zachowania klientów dyskontów w Polsce na tle całego uniwersum sklepów - także tradycyjnych oraz super- i hipermarketów. Część jakościowa badania obejmie grupy fokusowe kobiet robiących zakupy w dyskontach, jak i centrach handlowych, gdzie znajdują się super- i hipermarkety. W ramach części jakościowej planowanych jest 300 wywiadów z klientami po wyjściu ze sklepów tradycyjnych, 700 wywiadów w dyskontach i 400 wywiadów z klientami super- i hipermarketów. Dodatkowo MEMRB oferuje analizy na poziomie kategorii produktowej. Badanie ma charakter syndykatowy, pierwsze wyniki z Polski będą dostępne w kwietniu lub maju. (TW)

Czytaj więcej na temat: , ,