Kraj

Promarket Group sprzedał udziały w firmie BTL Eskadra Promarket

Założyciele agencji marketing services Eskadra ponownie przejęli kontrolę nad spółką, odkupując udziały od Promarket Group. Promarket, potentat izraelskiego rynku BTL,...

Założyciele agencji marketing services Eskadra ponownie przejęli kontrolę nad spółką, odkupując udziały od Promarket Group. Promarket, potentat izraelskiego rynku BTL, zainwestował w agencję w końcu 2004 r. Prezesem agencji został wówczas Izraelczyk Ariel Blidstein, co-partner w Promarket Group. – Głównym powodem naszego rozstania była sytuacja osobista Ariela Blidsteina, który musiał wrócić do Izraela – mówi Mateusz Zmyślony, założyciel i dyr. kreatywny Eskadry. – Mimo że nasza współpraca z Promarket trwała krótko, w tym czasie udało nam się wiele rzeczy zrobić, m.in. założyliśmy biuro w Warszawie i rozwinęliśmy struktury firmy – dodaje Sebastian Oprządek, dyr. zarządzający. Mateusz Zmyślony i Sebastian Oprządek skorzystali z obecnej w umowie z Promarketem opcji odkupu udziałów. Obecnie należy do nich ponad 80 proc. udziałów. Pozostałe należą przede wszystkim do innych menedżerów. W związku ze zmianami własnościowymi agencja rezygnuje z nazwy Eskadra Promarket i wraca do starej – Eskadra. Firma jest obecnie w trakcie wydzielania nowych struktur. W ramach Eskadry będzie funkcjonować pięć zespołów-brandów: Eskadra Marketing Services, Eskadra PR, Eskadra Szkolenia i Seminaria, Eskadra Events i Eskadra Interactive. Ta ostatnia zostanie prawdopodobnie przekształcona w osobną spółkę, w której partnerem będzie firma z branży internetowej. Agencja nie podaje szczegółowych danych finansowych, deklaruje jedynie, że osiągnęła “kilkudziesięcioprocentowy” wzrost przychodów w porównaniu z ubiegłym rokiem. Mateusz Zmyślony informuje także, że agencja nie prowadzi obecnie żadnych rozmów z potencjalnymi inwestorami. (TW)