Założyciele agencji marketing services Eskadra ponownie przejęli kontrolę nad spółką, odkupując udziały od Promarket Group. Promarket, potentat izraelskiego rynku BTL, zainwestował w agencję w końcu 2004 r. Prezesem agencji został wówczas Izraelczyk Ariel Blidstein, co-partner w Promarket Group. – Głównym powodem naszego rozstania była sytuacja osobista Ariela Blidsteina, który musiał wrócić do Izraela – mówi Mateusz Zmyślony, założyciel i dyr. kreatywny Eskadry. – Mimo że nasza współpraca z Promarket trwała krótko, w tym czasie udało nam się wiele rzeczy zrobić, m.in. założyliśmy biuro w Warszawie i rozwinęliśmy struktury firmy – dodaje Sebastian Oprządek, dyr. zarządzający. Mateusz Zmyślony i Sebastian Oprządek skorzystali z obecnej w umowie z Promarketem opcji odkupu udziałów. Obecnie należy do nich ponad 80 proc. udziałów. Pozostałe należą przede wszystkim do innych menedżerów. W związku ze zmianami własnościowymi agencja rezygnuje z nazwy Eskadra Promarket i wraca do starej – Eskadra. Firma jest obecnie w trakcie wydzielania nowych struktur. W ramach Eskadry będzie funkcjonować pięć zespołów-brandów: Eskadra Marketing Services, Eskadra PR, Eskadra Szkolenia i Seminaria, Eskadra Events i Eskadra Interactive. Ta ostatnia zostanie prawdopodobnie przekształcona w osobną spółkę, w której partnerem będzie firma z branży internetowej. Agencja nie podaje szczegółowych danych finansowych, deklaruje jedynie, że osiągnęła “kilkudziesięcioprocentowy” wzrost przychodów w porównaniu z ubiegłym rokiem. Mateusz Zmyślony informuje także, że agencja nie prowadzi obecnie żadnych rozmów z potencjalnymi inwestorami. (TW)