Zagranica

Wydatki reklamowe w USA w trzech kwartałach br. wzrosły o 4,5 proc.

Według danych Nielsen Media Research wydatki reklamowe w Stanach Zjednoczonych w trzech kwartałach br. wzrosły o 4,5 proc. Oznacza to...

Według danych Nielsen Media Research wydatki reklamowe w Stanach Zjednoczonych w trzech kwartałach br. wzrosły o 4,5 proc. Oznacza to wzrost do 87,3 mld dol. z poziomu 83,5 mld dol. przed rokiem. W pierwszych trzech kwartałach br. największy wzrost zanotowała branża internetowa – aż o 19,4 proc. Wyniki badania są bardziej optymistyczne niż raporty Merrill Lynch. Zdaniem analityków z tej firmy przewidywany wzrost na rynku reklamy w Stanach Zjednoczonych w całym br. wyniesie 3,2 proc. (wcześniej przewidywano 3,7 proc.). W 2006 r. będzie to 4,5 proc. (wcześniejsze estymacje mówiły o 5,2 proc.). (“Advertising Age”)