M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Ogilvy chce inwestować w Mather oraz usługi interaktywne i PR

Serwis Dzienny | 12 grudnia 2005, 00:00

Ogilvy Group Poland przyjął strategię rozwoju na rok 2006. Plan zakłada inwestycje przede wszystkim w agencję reklamową Mather Communications, firmę...

Ogilvy Group Poland przyjął strategię rozwoju na rok 2006. Plan zakłada inwestycje przede wszystkim w agencję reklamową Mather Communications, firmę public relations Ogilvy PR oraz agencję interaktywną Ogilvy Interactive. - Szukam źródeł nowego biznesu, które pozwolą na dalszy wzrost naszej grupy komunikacyjnej. Uważam, że zapewni to funkcjonowanie w niej dwóch samodzielnych agencji reklamowych oraz poszerzenie kompetencji w zakresie usług public relations oraz interaktywnych. Chodzi zarówno o rozszerzenie współpracy z dotychczasowymi klientami, jak i niezależne pozyskiwanie przez te firmy obsługi budżetów marketingowych - mówi Tomasz Bałuk, head of country Ogilvy Group Poland.

Mather Communications ma być pozycjonowana jako agencja dedykowana do obsługi wyłącznie klientów lokalnych. Obecnie współpracuje z PKN Orlen, Horteksem i Bankiem Millennium i zatrudnia 20 pracowników. Dwa tygodnie temu managing directorem spółki został Wojciech Putrzyński (wcześniej Publicis). - Bierzemy udział w kilku przetargach oraz prowadzimy rekrutację nowych pracowników do działu obsługi klienta i działu kreacji. - mówi Putrzyński. Bałuk prognozuje, że w ciągu dwóch lat zespół Mather będzie liczył 45 osób. Agencja powstała niewiele ponad rok temu na bazie agencji reklamowej RMG (wszystkie firmy należą do WPP Group).

Strategiczne zmiany mają również dotyczyć Ogilvy Interactive, kierowanego przez Dino Metaxasa (firma zatrudnia siedem osób) i Ogilvy PR, stanowiącą jednoosobową strukturę, za którą odpowiada Piotr Kabała, PR director. - Obserwujemy ponowny wzrost zainteresowania marketerów nowymi mediami, którzy są coraz bardziej świadomi siły tego kanału komunikacji. W przypadku public relations nasze plany nazwałbym relaunchem tego projektu. Ogilvy PR ma być docelowo strukturą samodzielną, która realizuje niezależnie własne projekty. Jej zespół miałby w ciągu dwóch lat zatrudniać 15-20 osób - twierdzi Bałuk. Obecnie w strukturze przychodów Ogilvy Group Poland blisko 70 proc. generuje agencja reklamowa Gruppa 66 Ogilvy wraz z domem produkcyjnym Design Direct. Kolejne 20 proc. przypada w udziale Mather Communnications. W ramach grupy funkcjonują także struktura marketing services OgilvyOne i doradztwa strategicznego Ogilvy Brand Consulting. (JP)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , , , , , , ,