Kraj

Oświadczenie Agros Novej

Oświadczenie Joanny Bancerowskiej, PR managera Agros Nova Sp. z o.o., w reakcji na informację we wczorajszym DS "MMP": "Maspex odpowiada...

Oświadczenie Joanny Bancerowskiej, PR managera Agros Nova Sp. z o.o., w reakcji na informację we wczorajszym DS “MMP”: “Maspex odpowiada Agrosowi na zarzuty o podobieństwo reklam”:

“Pani Dorota Liszka usiłuje sprowadzić nasz spór na boczny tor. Nasze zarzuty dotyczą wprowadzania w błąd konsumentów w reklamie prasowej i telewizyjnej soków pomarańczowych Tymbark, na co zwracałam uwagę w poprzedniej wypowiedzi. Te zarzuty podtrzymujemy. Dyskusję o obecności figi w ofercie Tymbarku odbieram jako próbę odwrócenia uwagi od tej kwestii. Mimo to odniosę się też oczywiście do argumentów pani Doroty Liszki opublikowanych we wczorajszym serwisie “MMP”.

Nie możemy zweryfikować informacji, kiedy dokładnie kręcony był spot marki Fit. Pani Dorota Liszka pisze o marcu. Tymczasem reklama Fortuny Karotki, o której wspominałam w swojej wypowiedzi, pojawiła się na wizji już 10 marca (sprawdziłam listy emisyjne), a kręcona była na początku roku. Nie mamy wątpliwości, że główna aktorka ze spotu Fitu (Maspex) to dziewczyna, która zagrała w naszej reklamie dokładnie tak samo (jazda na rolkach – choć w innym stroju i fryzurze). Obydwa spoty kręcone są w tym samym mieście, co widać. Brand manager marki Fortuna Karotka, która uczestniczyła w planie zdjęciowym w RPA, jest przekonana co do tego. Gorąco komentowaliśmy ten fakt, gdy reklama Fita pojawiała się w TV w lipcu br.

Jeśli chodzi o komunikację pomarańczy: Agros Nova pierwsza wystartowała z komunikacją soków pomarańczowych – już od 22 sierpnia. Kolejne spoty (w tej chwili już szósty) to kolejne etapy tej kampanii. Podtrzymuję również stwierdzenie, że Fortuna jako pierwsza wprowadziła na rynek całkiem nową ofertę soków pomarańczowych: z dodatkiem figi, liczi i granatu.

Oferta Maspeksu z 2003 r., o której pisze pani Dorota Liszka, rzecznik Maspeksu (produkty zawierające figę i granat), to wieloowocowe napoje z serii Owoce Świata, których głównym składnikiem, komunikowanym na opakowaniu, a także w spotach telewizyjnych, był owoc egzotyczny, a nie pomarańcza (np. granat – ten wariant w ogóle nie zawiera pomarańczy, pitahaya, marakuja). Żaden z tych produktów nie odpowiada konceptowi soku pomarańczowego z dodatkiem figi, liczi i grantu, wprowadzonemu na rynek przez Fortunę. Dodatkowo napoju z figą, wbrew temu, co pisze pani Dorota Liszka, nie można znaleźć w ofercie Maspeksu (w sklepach, na stronie internetowej). Najwyraźniej ten produkt nie przypadł do gustu konsumentom i po niepomyślnej weryfikacji rynkowej został wycofany ze sprzedaży. Soki pomarańczowe Fortuny z figą, liczi i granatem sprzedają się doskonale i dlatego Agros Nova dalej inwestuje w ich reklamę, o czym będziemy informować.

Między Owocami Świata Tymbarku i sokami pomarańczowymi Fortuny dla ekspertów istnieje taka różnica jak między badaniami zaprezentowanymi przez Maspex w reklamie Tymbarku a oceną zweryfikowaną w czasie reprezentatywnych ogólnopolskich badań, których Maspex nie przeprowadził”.