Zagranica

E-sklepy odnotowały 33-proc. wzrost zainteresowania konsumentów

Detaliczne sklepy internetowe w USA odnotowały 33-proc. wzrost liczby wizyt w porównaniu z tym samym okresem ub.r. (mowa o pierwszym...

Detaliczne sklepy internetowe w USA odnotowały 33-proc. wzrost liczby wizyt w porównaniu z tym samym okresem ub.r. (mowa o pierwszym tygodniu grudnia br.). W tym roku amerykańskie sklepy odwiedziło 462,5 mln konsumentów (źródło: Nielsen/NetRatings), wobec 348,3 mln rok wcześniej. Wzrost wywołany jest zarówno ciekawymi promocjami online, jak i coraz popularniejszym robieniem researchu w sieci przed podejmowaniem decyzji zakupowych. Warto też odnotować, że promocje online są coraz agresywniejsze. Jako przykład może posłużyć wojna cenowa serwisu Buy.com z Amazon.com. Buy.com oferuje swoim klientom 10 proc. zniżki na wszystkie zakupy powyżej 10 dol., ale też 10-proc. zniżkę w stosunku do cen Amazon.com w przypadku podobnych produktów. Najszybciej rosnącą w USA kategorią e-commerce jest kategoria książki/muzyka/wideo, która odnotowała 238 proc. wzrostu w porównaniu z rokiem ubiegłym. (“Advertising Age”)