Kraj

AMBRA SA DEMOKRATYZUJE SWOJE PRODUKTY

Firma AMBRA SA, zajmująca się produkcją i dystrybucją produktów alkoholowych, zdecydowała się na wprowadzenie programu demokratyzacji części swojego portfolio, którego...

Firma AMBRA SA, zajmująca się produkcją i dystrybucją produktów alkoholowych, zdecydowała się na wprowadzenie programu demokratyzacji części swojego portfolio, którego adresatem są mniej zamożni konsumenci. Jego celem jest silne wsparcie sprzedaży win stołowych w przedziale cen 10 – 20 zł. Obecnie przypada na ten segment 34 proc. całości sprzedaży win gronowych w Polsce (wina gronowe, które kosztują mniej niż 10 zł, stanowią 58 proc. rynku). W tym celu AMBRA SA wprowadziła na rynek burgundzkie wina stołowe marki Pernac, w odmianach Blanc i Rouge, które w detalu mają kosztować ok. 14 zł. W dalszej kolejności mają się pojawić wina niemieckie i włoskie, które będą podobnie pozycjonowane. Według badań instytutu badawczego ACNielsen, 15 najpopularniejszych w Polsce marek win stołowych (kosztują mniej niż 15 zł) obejmuje 65 proc. ogółu sprzedaży. Decyzja o wprowadzeniu przez AMBRA SA marki Pernac jest związana m.in. z faktem, iż nie ma wśród nich wina francuskiego. Udział firmy w polskim rynku win stołowych waha się obecnie w granicach 9 proc. (JP)