Kraj

Sieć agencyjna DDB Worldwide adaptuje narzędzie plannerskie w Polsce

Międzynarodowa sieć agencji reklamowych DDB Worldwide (Omnicom Group) podjęła decyzję o wdrożeniu w Polsce modelu plannerskiego o nazwie DDB SignBank....

Międzynarodowa sieć agencji reklamowych DDB Worldwide (Omnicom Group) podjęła decyzję o wdrożeniu w Polsce modelu plannerskiego o nazwie DDB SignBank. W ramach działającej na polskim rynku Corporate Profiles DDB Group odbyła się pierwsza wewnętrzna prezentacja tego narzędzia. Obecnie sfinalizowano prace nad prezentacją dla klientów grupy. SignBank ma polegać na zbieraniu przez pracowników agencyjnych wszystkich szczebli obserwacji zachowań konsumentów, gromadzeniu ich w bazie danych i kreowaniu na tej podstawie consumer insights. – Obecnie w naszym SignBanku zebrane zostały uwagi na temat społeczności wielkomiejskich, które wedle naszych szacunków obejmują blisko 10-15 proc. ogółu konsumentów. W 2006 r. projekt ma zostać poszerzony o kolejne kategorie konsumentów – mówi Szymon Gutkowski, dyrektor generalny DDB Warszawa. W Polsce w ramach grupy produkt ma być sprzedawany na zewnątrz jedynie przez firmę doradztwa marketingowego Corporate Profiles Consulting. Na użytek wewnętrzny ma zostać wykorzystany przez agencję reklamową DDB Warszawa i firmę marketing services Rapp Collins. Koncept SignBanku powstał w 2003 r. w Kopenhadze, w duńskim oddziale sieci DDB. Obecnie jest wdrażany w 56 oddziałach agencji. (JP)