Kraj

AWR Wprost zamyka "BusinessWeeka"

Polska edycja magazynu "BusinessWeek" zostaje zamknięta. Ostatni numer dwutygodnika ukazuje się w grudniu. Jego wydawca AWR Wprost planował jeszcze niedawno...

Polska edycja magazynu “BusinessWeek” zostaje zamknięta. Ostatni numer dwutygodnika ukazuje się w grudniu. Jego wydawca AWR Wprost planował jeszcze niedawno zwiększenie częstotliwości “BusinessWeeka” i przekształcenie go w I kwartale 2006 r. w tygodnik. W tym celu udało mu się pozyskać partnera finansowego, którego nazwa nie została podana. Amadeusz Król, dyr. generalny AWR Wprost, powiedział, że amerykański właściciel tytułu, wydawnictwo McGraw-Hill Co., i partner finansowy nie doszli do porozumienia co do wizji rozwoju pisma. Nałożyło się na to ogłoszenie przez McGraw-Hill Co. globalnej strategii dla “BusinessWeeka”, według której edycje europejska i azjatycka przestaną się ukazywać i zastąpi je edycja amerykańska. McGraw-Hill stawia też na rozwój wersji online tytułu i ma nadal inwestować w biura lokalne. Średnia sprzedaż “BusinessWeeka” w okresie I-IX br., wg ZKDP, wyniosła 13,5 tys. egz., a jego wpływy reklamowe w okresie I-X br., wg monitoringu Agory SA, 3,7 mln zł. Dziennikarze “BusinessWeeka” oraz redaktor naczelny Piotr Aleksandrowicz, jak przekazał Amadeusz Król, otrzymali propozycję pracy w AWR Wprost nad nowymi projektami. AWR Wprost w ostatnim czasie ogranicza swoje portfolio. W połowie br. sprzedał miesięcznik “Pani” Wydawnictwu Bauer, wcześniej zawiesił hobbystyczny “Rejs”. Po zamknięciu “BusinessWeeka” AWR Wprost pozostanie wydawcą flagowego tygodnika “Wprost”, “WiK-a”, hobbystycznego “Mojego Psa”. Zaplanowano przeprowadzenie silnej kampanii “Wprost” na początku 2006 r. Kreację przygotowała agencja Gruppa 66 Ogilvy, media planuje dom mediowy MindShare Polska. AWR Wprost ma także w planie duże inwestycje w rozwój mazowieckiego informatora kulturalnego, dwutygodnika “WiK” (“Wprost i Kultura”). Planowane jest wydawanie jego odpowiedników w innych większych miastach Polski oraz anglojęzycznej wersji magazynu. Ponadto wydawnictwo zamierza w przyszłym roku inwestować we “Wprost” online. (KP)