Kraj

Media Concept zainwestuje w optymalizator pełnego miksu mediów

Dom mediowy Media Concept pracuje nad narzędziem umożliwiającym optymalizację kampanii reklamowych jednocześnie w kilku kanałach komunikacji: telewizji, radiu, prasie, outdoorze...

Dom mediowy Media Concept pracuje nad narzędziem umożliwiającym optymalizację kampanii reklamowych jednocześnie w kilku kanałach komunikacji: telewizji, radiu, prasie, outdoorze i internecie – Zamierzamy zainwestować istotne kwoty w oprogramowanie, które będzie łączyć dane monitoringowe dotyczące wszystkich głównych mediów. Zdajemy sobie sprawę z obiektywnych ograniczeń, jakie stoją przed tym projektem, czyli głównie z kwestii możliwości pozyskiwania surowych danych z monitoringu od firm badawczych, ale jesteśmy przekonani, że uda nam się je przezwyciężyć – mówi Tomasz Kawka, prezes zarządu Media Concept. Firma prowadzi już rozmowy o możliwości korzystania z danych surowych z AGB Nielsen Media Research, Millward Brown SMG/KRC i Gemiusem, który dostarcza dane dotyczące internetu, ale chce przekonać do swojego pomysłu również PBC i firmy reklamy zewnętrznej. – Agencje mediowe, przygotowując strategie dla klientów, operują na danych monitoringowych z każdego z mediów oddzielnie, co na obecnym etapie rozwoju rynku stanowi poważne ograniczenie i nie sprzyja podnoszeniu jakości planowania. Na świecie próbuje się już łączyć dane pochodzące z różnych źródeł, dlatego my również podejmujemy się takiego intelektualnego i technologicznego zadania – dodaje Kawka. (PR)