Kraj

Mieszko SA zainwestuje w 2006 r. w marki Mieszko i Zozole, zwiększy budżet marketingowy

ZPC Mieszko SA planuje w przyszłym roku umocnienie pozycji rynkowej, co będzie się wiązało ze zwiększeniem inwestycji promocyjnych i reklamowych....

ZPC Mieszko SA planuje w przyszłym roku umocnienie pozycji rynkowej, co będzie się wiązało ze zwiększeniem inwestycji promocyjnych i reklamowych. – Nasze działania mediowe skupimy na dwóch markach – parasolowej Mieszko, pod którą sprzedajemy praliny, oraz marce skierowanej do najmłodszych konsumentów Zozole, na najdynamiczniej rosnących segmentach – powiedział Marek Kmiecik, dyr. marketingu ZPC Mieszko SA. W pierwszej połowie roku marka Zozole, pod którą sprzedawane są cukierki, żelki, lizaki oraz gumy, będzie wsparta intensywną promocją konsumencką, która otrzyma silne wsparcie mediowe z wykorzystaniem telewizji. – Zależy nam na promocji pełnego portfela produktów, do którego w przyszłym roku wprowadzimy kolejną nowość – powiedział Marek Kmiecik. Działania ATL i BTL dla Zozoli poprowadzi agencja Men at Work. W przyszłym roku ZPC Mieszko SA chce także inwestować mediowo w markę Mieszko i kontynuować strategię bycia ekspertem w dziedzinie produkcji pralin. Działania reklamowe dla tej marki przygotuje agencja Demo Effective Launching, która już wcześnie pracowała nad kampaniami dla marki Mieszko. Spółka nie zamierza rozszerzać portfolio o nowe brandy. – Skupimy się na produktach wprowadzonych w tym roku. Są to m.in. Chałwa Tradycyjna, którą w drugiej połowie przyszłego roku chcemy reklamować, oraz marce Frutis, którą także chcemy promować – powiedział Kmiecik. W przypadku marki Frutis (karmelki owocowe) planuje rozpisanie w okresie letnim przetargu dotyczącego wyboru agencji reklamowej. Mieszko ma współpracować w 2006 r. z domem mediowym MediaCom Warszawa. Spółka na przestrzeni ostatnich dwóch lat, porównując okres październik 2004 – wrzesień 2005 i październik 2003 – wrzesień 2004, zanotowała najdynamiczniejszy wzrost sprzedaży – o 25 proc. – spośród wszystkich firm cukierniczych w Polsce. W tym czasie cały rynek słodyczy wzrósł wartościowo tylko o 0,7 proc. (źródło: ACNielsen). Bardzo dobry wynik firmy, zdaniem Marka Kmiecika, był sterowany przez pralinki oraz cukierki. W przypadku kategorii pralin spółka zanotowała wzrost wartościowy o 53 proc. przy wzroście kategorii o 5,6 proc. W przypadku kategorii cukierki bez lizaków wzrost spółki wyniósł 29 proc., a całej kategorii – o 1 proc. Przychody firmy za trzy kwartały br. wyniosły 127,5 mln zł, a zysk operacyjny w tym czasie osiągnął poziom 3,6 mln zł. (MKS)