Kraj

Huawei liczy na reset

Wraz z premierą nowej serii smartfonów producent planuje ofensywę marketingową.

Huawei liczy na reset

Chiński koncern technologiczny Huawei wprowadza w Polsce do sprzedaży nową od dłuższego czasu serię flagowych smartfonów Nova 9. Jest ona adresowana do młodszej grupy konsumentów, a jej wyróżnikiem mają być funkcje fotograficzne – system aparatów fotograficznych Ultra Vision wyposażony w cztery obiektywy, w tym główny z matrycą o rozdzielczości 50 MP. Wraz z bezprzewodowymi słuchawkami smartfon będzie kosztował 2,3 tys. zł.

Wraz z tą premierą polski Huawei liczy na swego rodzaju reset. Z powodu amerykańskich sankcji (władze USA oskarżąją Huawei o współpracę z tamtejszym wywiadem) producent nie może instalować w swoich telefonach wszystkich funkcji i aplikacji firmy Google. Smartfony Nova 9 także działają w oparciu o własny system aplikacji Huawei Mobile Services.

Z powodu sankcji sprzedaż smartfonów Huawei bardzo mocno spadła. Niegdyś firma z powodzeniem walczyła o pozycję numer 1 na naszym rynku, a obecnie wypadła poza pierwszą piątkę dostawców smartfonów. Przychody ze sprzedaży netto Huawei Polska w ub.r. (2,93 mld zł) były o 1/5 niższe od osiągniętych w 2019 r.

Dorota Haller, dyrektor marketingu biznesu konsumenckiego polskiego oddziału firmy, twierdzi jednak, że firma nie zmniejszyła swojego budżetu marketingowego ani nie ma takich planów. W kampanii nowych smartfonów, która obejmie m.in. telewizję, internet, OOH, firma zatrudniła ambasadora swojej marki – piłkarza Roberta Lewandowskiego. Dla firmy pracują reklamowo agencje: DDB Warszawa, Havas Warsaw i izraelska agencja LH (grupa TBWA) oraz dom mediowy Wavemaker.