Kraj

Lotos nie będzie miał taniej marki stacji benzynowych

Spółka Lotos Paliwa zadecydowała, że nie będzie wprowadzać na rynek marki taniej sieci stacji paliw. Mimo to firma planuje, że...

Spółka Lotos Paliwa zadecydowała, że nie będzie wprowadzać na rynek marki taniej sieci stacji paliw. Mimo to firma planuje, że do 2010 roku udział Lotosu w rynku detalicznym paliw powinien osiągnąć od 10 do 12 proc. Obecnie firma zarządza drugą co do wielkości siecią stacji w Polsce. Udział Lotosu w rynku wynosi 5,7 proc. Sieć stacji Lotos powiększy się o 39 obiektów działających obecnie pod marką Esso, zakupionych od amerykańskiego koncernu ExxonMobil oraz o planowane 22 stacje funkcjonujące pod logo Slovnaft, na zakup których została podpisana we wrześniu br. umowa przedwstępna. Po tych przejęciach udział Lotosu w detalicznym rynku paliw w Polsce wzrośnie w 2006 r. do 7,5-8 proc. Głównym narzędziem marketingowym w walce o klienta będzie nowy program lojalnościowy, który rozpoczął się w 2004 r. Jego budżet szacowany jest na poziomie ok. 650 mln zł. Dotychczas na inwestycje przeznaczono ok. 490 mln zł, z czego około 278 mln zł na przejęcie sieci Esso i 61 mln zł na zakup stacji Slovnaft. (TW)