Spółka Lotos Paliwa zadecydowała, że nie będzie wprowadzać na rynek marki taniej sieci stacji paliw. Mimo to firma planuje, że do 2010 roku udział Lotosu w rynku detalicznym paliw powinien osiągnąć od 10 do 12 proc. Obecnie firma zarządza drugą co do wielkości siecią stacji w Polsce. Udział Lotosu w rynku wynosi 5,7 proc. Sieć stacji Lotos powiększy się o 39 obiektów działających obecnie pod marką Esso, zakupionych od amerykańskiego koncernu ExxonMobil oraz o planowane 22 stacje funkcjonujące pod logo Slovnaft, na zakup których została podpisana we wrześniu br. umowa przedwstępna. Po tych przejęciach udział Lotosu w detalicznym rynku paliw w Polsce wzrośnie w 2006 r. do 7,5-8 proc. Głównym narzędziem marketingowym w walce o klienta będzie nowy program lojalnościowy, który rozpoczął się w 2004 r. Jego budżet szacowany jest na poziomie ok. 650 mln zł. Dotychczas na inwestycje przeznaczono ok. 490 mln zł, z czego około 278 mln zł na przejęcie sieci Esso i 61 mln zł na zakup stacji Slovnaft. (TW)